GLASBAtorij

Blog o glasbi in njenih (ob)stranskih pojavih…

O DJ-jih in glasbenikih…

Objavil/a Tomica 18.11.2008 pod glasba

Tisto čiščenje CD-teke iz prejšnjega bloga je bilo samo preganjanje nervoze/časa do novega partija, ki sem ga v soboto oddelal s svojim krujem (= ekipa, kolektiv) in spoznal dva nova Novozelandca, Dosea in TREija. In po spoznavanju in kramljanju ob večerji smo se potem v Zajcu in kasneje v štirki pogovarjali o tem, kako Evropo vidi (ne)kdo, ki je prvič odrinil v svet; o motivaciji za produkcijo svojih komadov, ki lahko zacveti še bolj, ko vidiš polne klube in si želiš vrteti še… In potem sta sama prikazala, kaj znata; in glede na odzive ljudi na forumih DrogArta in DnB-drajva sta odvrtela svoj set nad pričakovanji ljudi…

Kul, fino, dobro, zadovoljivo, prijetno. Dan po partiju je podoben dnevu po tekmi – neglede na to ali si izgubil ali zmagal, se svet vrti naprej, spomini večera in trenutkov pa se pretapljajo v nove drobce mozaika, ki so ga ustvarili partiji in elektronska glasba. Vmes v dneh med in po partiju pa sem razmišljal o komentarjih, ki jih je ena bralka pustila pod mojim blogom o Umeku, kot recimo tale izviren traktat »DJ zame glasbenik pač ni, niti nima koncertov, ampak prej mešalec glasbe in zvokov in recimo, da je v tem smislu avtentičen ustvarjalec pri prirejanju partyjev« ter »Ne gre za igranje nobenega inštrumenta, niti ne gre za vokal, kaj šele za bend, ki bi koncertiral. To je pač vrsta subkulture za žur (tisti, ki se ujamejo v ta kopipast duh) in morda za v avto, sicer pa to niso poslušljive zadeve, ki bi se lahko zapisale v zgodovino dobrega komada ali kakšne posebne izvirnosti v pristopu.«

Pavšalno-površne ocene elektronike so prisotne že od prvih pojavov slednje, citirane navedbe pa kažejo tudi nedojemanje sodobne elektronske glasbe ter zavajanje ostalih bralcev, ki morda niso povsem seznanjeni s predmetom pogovora. Sicer pa očitno ni problem bil zgolj Umek, ampak celotna percepcija elektronske glasbe in scene, ki je po mnenju avtorice manj vredna od »prave« glasbe: »Elektronska glasba ima že zaradi svoje (ne)filozofije in hitrejše menjave podžanrov od komadov samih, ki se odraža v naravi produktov in sozvočju s časom prehodno instantnega in kopipastarskega za trenutek, pač obsodbo na pozabljeno in nedefinirano.« Pa še kaj…

Gremo po vrsti. Kritičarka seveda ne zna pojasniti, kdo dela glasbo DJ-jem. In v mojem poznavanju elektronike večina DJ-jev, ki jim je vsaj malo uspelo, dela lastno glasbo, eksperimentira, išče nove poti in pristope… Večinoma zelo uspešno, saj jo prodajajo tako založbam kot poslušalcem, in prav lastni komadi so ponavadi razlog preboja DJ-ja/producenta. Če izvajaš svojo glasbo v živo, si glasbenik – pa ne težit, da je posneta na plošče ali v računalniških formatih, ker tudi pop pevci (kot je bil recimo pokojni Dino Dvornik, ki mi je prvi prišel na misel) uporabljajo matrice za žive nastope; več živega nastopa sem, na primer, videl in slišal, ko je Raiden gostoval na Digital Dungeonu in je z Abletonom med predvajanjem spreminjal zvočne strukture ter same komade.

O kaki posebni izvirnosti v pristopu ali zgodovini dobrega komada (ne glede na to, kaj je želela povedati) žal nima smisla navajati kontraargumentov. Situacija je precej podobna kot kakih pet let nazaj, ko so en ducat elektronskih oddaj zmetali z ljubljanskega Radia Študent iz nekih svojih razlogov; takrat smo morali starim kvazi rokerjem kot Ogrincu et co. razlagati razliko med triminutnim pop-standardom in sedemminutno elektronsko kompozicijo ter opozarjati, da s kitarskimi vatli ne moreš meriti eletronskih beatov. Ali primerjati temeljne razlikev strukturi intro-tema-outro, hitrosti in mešanja komadov, zakaj v oddaji v mikrofon ne čvekam na miks (zato, da se sliši, kaj DJ dela) in sorodne analogne debate…

Ja, še o inštrumentih moram nekaj povedati. Ali so gramofon in mešalka ali računalnik inštrumenti? Najprej poglejmo definicijo instrumenta po SSKJ- »priprava za proizvajanje tonov; glasbilo«. Sicer gre po mojem mnenju za napačno vprašanje, saj obravnava sredstvo, ne pa izdelka. Torej, ali elektroniko lahko ocenimo kot glasbo? Glede na to, kakšna banalna sranja nam danes skušajo podtakniti kot glasbo, imam kar rad sodobno elektroniko – mi vsaj debilnih tekstov ni treba poslušati. Sicer eletronika JE poslušljiva tudi izven partijev in NI samo subkultura za žur, ampak že dolga leta obsega poln krog – od MTV-ja in mainstrema do undergrounda in alternative. Sicer bo pravi sodnik kakovosti in spomina/minljivosti čas, ne pa jaz ali ena bralka, ki s svojimi pavšalizmi na trenutke žali eno vrsto ljudi, ki si prizadevajo narediti nekaj svojega, ter zavaja laike, ki si niso ustvarili vedenja ali znanja, pač pa le mnenja. Ni težko biti kritik nečesa, kar ne razumeš ali kar ti ni všeč – razsuješ in živiš naprej.

Težje je priti v nov svet, si prilagoditi ušesa na neke druge frekvence in tone in sprejeti vso to drugačnost. Všeč pa mi je bila elektronika sama po sebi; energična, raznolika ter Glasba z veliko začetnico. Tako kot marsikatera druga, ki sem jo poslušal ali jo še. Glasba ima tisoč obrazov in dva para ušes, ki jo poslušata. In vedno nove glasbenike/forme/trende, skozi katere se manifestira.

Fino bi bilo, če bi bila naša ljuba kritičarka edina, ki bi se s takimi argumenti spravljala na minorizacijo eletroničarjev. Ampak se mi – od »prestopa« med neanalogneže – dogaja vsakršno zaničevanje in zapostavljanje glasbe, ki po več kot dveh desetletjih bivanja v zahodni kulturni sferi privlači na žive dogodke ogromno redne publike. Ob tem pa pojem DJ-ja že dolgo ni reduciran na Stojana Auerja in kar je bilo podobnih glasbenih opremljevalcev podijev diskotek tam nekje nazaj, ko še nismo imeli današnje elektronike. Zgodovinska tranzicija pojma disc jockey je sicer vredna svojega poglavja in ob priložnosti tudi to. Sodobno dejstvo pa je, da sta danes pojma DJ in glasbenik sinonima, ne antonima.

  • Share/Bookmark
 

Komentarji

30 odgovorov na “O DJ-jih in glasbenikih…”

  1. klemen68 - 19.11.2008 ob 02:36

    Dej ne bluzi, ta blog je čist mim. In takšne primerke na Mladini še plačujejo? Zdaj tudi na Blogosu?

    Definicija DJ-a:
    A disc jockey (also known as DJ or deejay) is a person who selects and plays recorded music for an audience.

    Vsi DJ-i na partijih rolajo (ali miksajo, oblikujejo itd.) posneto glasbo, tisto kar delajo (če) doma v spalnicah, kleteh ali studijih, pa je v 90% primerov tudi že posneta (vzamejo loope iz acida, uporabljajo milijon in en sample cd, nešteto vst-jev s preset zvoki, ki so lahko že sami po sebi komad, itd.), ostalo je v glavnem sekvencer in tega ne moremo šteti kot muziciranje, prej kot programiranje.

    In v tej poplavi današnjih DJ-ev producentov, ko se vsak mozoljavec, ki ima doma kopijo Fruityloopsa in proizvaja instant tehno/ breakbeat/ drumnbass/ itd. ritme, okliče za DJ-a, je neugledno sploh biti DJ Karkoli.

  2. Tomica - 19.11.2008 ob 08:29
    Tomica

    Na Mladini, Blogosu, Urbanem plemenu, K4, EXIT festival, pa še kak naročnik bi se našel. “Bluzenje” ni ravno pravi opis moje dejavnosti (bolj publicistika,) ampak pustiva – pomembno, da se beremo.

    To, kar razlagaš, je res. Ampak programiranje nam da programe, delo na glasbenih programih pa glasbo in ne programe. Nekaj, kar slišiš z ušesi, ne pa gledaš na zaslonu računalnika.

    Poplava pa – to imaš prav – prinese tudi nekakovostne proizvajalce glasbe (J., kaka nemogoča fraza ta “proizvajalec glasbe”). Ampak kvantiteta in kvaliteta že po imenu nista ista zadeva…

  3. Pris - 19.11.2008 ob 09:54
    Pris

    Morda se sliši paradoksalno, vendar zame Umek in podobni niso glasbeniki, vseeno pa ustvarjajo glasbo, četudi iz že posnetih semplov, loopov ipd.

    Elektronska glasba ima ogromno podžanrov – pri nekaterih je več poudarka na ustvarjanju lastne glasbe, pri drugih pa se kreativnost kaže v domiselnem kopipejstanju, kjer pa ustvarjalec ravno tako pusti svoj avtorski pečat.

    Glede kvalitete pa po moje kar drži izjava kitarista R.E.M. Petra Bucka, ko so ga vprašali, kaj si misli o rapu: tako kot pri vseh zvrsteh je tudi tu 95% sranja in 5% kvalitete.

  4. Mr. Mojo - 19.11.2008 ob 10:16
    Mr. Mojo

    @Tomica:
    Strinjam se da bluziš, vendar zato, ker je (kot si tudi sam povedal) stvar že zdavnaj dorečena. Edino, kar šteje, je distinkcija med produkcijo in reprodukcijo. Jasno, da sta tudi sampler in računalnik lahko inštrumenta. Razen, če obstaja vesolje, v katerem recimo David Holmes ni avtor.
    Let’s move on…

  5. Tomica - 19.11.2008 ob 10:56
    Tomica

    Mr. Mojo – OK, bluzim (brez pozavne v rokah), sprejmem… In glede na dejstvo, da ima moj FaceBook več komentarjev na tole tematiko kot Blogos, še ena glasbeniška od mojega prijatelja-klaviaturista in (če se prav spomnim tudi občasnega) predvajalca glasbe, torej DJ-ja, Matjaža Laha iz Maribora: “DJ-ji niso glasbeniki, pomaga pa če so:) “

  6. denis h. - 19.11.2008 ob 11:49
    denis h.

    Da ne bluzim še sam, bom raje skopiral nekaj, kar mislim, da pove vse:
    John Oswald described the art thusly: “A phonograph in the hands of a ‘hiphop/scratch’ artist who plays a record like an electronic washboard with a phonographic needle as a plectrum, produces sounds which are unique and not reproduced — the record player becomes a musical instrument.”

  7. klemen68 - 19.11.2008 ob 15:10

    Sori, če sem te užalil z bluzenjem.. na tem blogu res bluziš – in ker si edini “hišni”, ki piše o elektronski glasbi, sem pričakoval kvalitetnejše pisanje.

    Računalniški programi so odlično in kreativno orodje za produkcijo glasbe, npr. Autechre so svojo kompleksno in abstraktno elektroniko s softverom pripeljali do ekstremov.

    Na nasprotni strani kreativnosti so tehno DJi – pa naj bo to DJ Umek ali DJ Hell – z neskončnimi in nezanimivimi 4/4 štancami in kopipejstanjem.

    Aja, še to – trdiš da “nam delo na glasbenih programih da glasbo”. Ni nujno, lahko nam da tudi čistokrvni noise. Odvisno je le od tega, kaj šteješ za glasbo in v kolikšni meri tvoji možgani “kaotične” zvoke sestavijo v smiselno in organizirano celoto.

  8. tolstoyed - 19.11.2008 ob 15:55

    elektronska glasba in djanje sta precej različna pojma.. dj seti so običajno pač namenjeni plesu, med tem ko elektronska glasba pač nosi enako funkcijo kot vsaka druga glasba. elek. glasba je zelo širok pojem in znotraj nje najdeš lahko zelo zanimive al pa tudi zlo banalne stvari..kot v vsakem drugem žanru. me pa preseneča, da kot glasbeni kritik/publicist v kontekstu glasbe uporabljaš pojem ‘kvaliteta’. kaj pa je kvalitetna glasba??

  9. Tomica - 19.11.2008 ob 16:50
    Tomica

    Klemen: “sem pričakoval kvalitetnejše pisanje” in Tolstoyed “me pa preseneča, da kot glasbeni kritik/publicist v kontekstu glasbe uporabljaš pojem ‘kvaliteta’. kaj pa je kvalitetna glasba”

    Kvaliteta je individualna kategorija in stvar okusa. In o okusih nima smisla debatirati, ker jih je preveč. Lahko pa, recimo, greš v studio in poslušaš raznovrstne izdelke pod lupo in ugotoviš, kateri so kakovostno posneti in kateri ne. Na primer. Sicer sem kvaliteto postavil kot kontratezo (ali nadpomenko, če je tako bolje ubesedeno) kvantiteti oziroma masovnosti v odzivu na Klemena.

    Klemen, ni užaljenosti, samo odgovor na navedek. Sicer pa – če se ti da – povej, kaj je kvalitetnejše pisanje? Bolj strokovno? Utemeljeno? Filozofsko? … gimme a clue…

  10. mgerencer - 19.11.2008 ob 17:04
    mgerencer

    @tolstoyed

    Glede kvalitete… Klikni na myspacu na random pet bendov tagged electronica in jih primerjaj z imeni kot so Autechre. Meni je bilo kar hudo zadnjič…:)

    Meni osebno je pa samo škoda, da se je pri nas pojem elektronike neločljivo povezal s “šopanjem”. Potem pa omeniš Fennesza, oni pa mahajo z Umekom… Groza!

  11. tolstoyed - 19.11.2008 ob 17:20

    kaj ni kvaliteta neka univerzalna kategorija? kot praviš; glasbo lahko vrednotiš le po subjektivnih kriterijih.
    “Lahko pa, recimo, greš v studio in poslušaš raznovrstne izdelke pod lupo in ugotoviš, kateri so kakovostno posneti in kateri ne.”
    lahko, ampak mi v kontekstu glasbe to nič ne pomeni : )

  12. tolstoyed - 19.11.2008 ob 17:39

    mgrencer,
    lahko primerjam in ugotovim, da mi pač niso tako všeč kot autechre (ki sta mimogrede ena mojih ljubših elektronskih zasedb), ampak to s kvaliteto nima nič opravit, pač pa čisto mojim osebnim okusom. kot je že tomica povedal..
    se pa strinjam z delom tistega kar praviš; žalostno je, da ljudje še vedno elektornsko glasbo razumejo predvsem preko figure dj-a kar je popolna ignoranca.

  13. klemen68 - 19.11.2008 ob 18:21

    1. “Sicer sem kvaliteto postavil kot kontratezo (ali nadpomenko, če je tako bolje ubesedeno) kvantiteti oziroma masovnosti v odzivu na Klemena.” – Jaz sem opozoril na instant elektronsko glasbo, ki se je razmahnila po letu 2000. Kvaliteta tu nima veze in je le stvar osebnega okusa. Obstaja na tisoče klonov recimo Autechre in nekateri so res zelo hudi, ampak – a je biti Autechre klon sploh težko, ko na internetu dobiš Autechre MAX/MSP patche, programe za aleatorično kompozicijo, generativno glasbo itd.

    2. “če se ti da – povej, kaj je kvalitetnejše pisanje?” Za moje pojme pisanje o partijih in tehno dj-ih ni kvalitetno pisanje o elektronski glasbi.

  14. Tomica - 19.11.2008 ob 18:28
    Tomica

    “Za moje pojme pisanje o partijih in tehno dj-ih ni kvalitetno pisanje o elektronski glasbi.” Prav, ne torej navedeno, ampak… kaj?

  15. klemen68 - 19.11.2008 ob 18:29

    Saj si “Dr. Um” – razmisli…

  16. tolstoyed - 19.11.2008 ob 18:34

    “a je biti Autechre klon sploh težko, ko na internetu dobiš Autechre MAX/MSP patche”

    klon ni bit težko. dober klon že težje. ampak med autechre in vsemi temi kloni je velikanska razlika. autechre skozi svojo glasbo prevajata številne vplive in jih nameščata v povsem nove forme, med tem pa se kloni poskušajo le čimbolj približat njuni estetiki ne da bi vedli zakaj.. večina jih išče to ritmsko ‘kompleksnost’ al kakorkoli ji že rečejo, ob tem pa spregledajo tiste detajle, ki delajo autechre to kar sta.

  17. Tomica - 19.11.2008 ob 18:42
    Tomica

    “Saj si “Dr. Um” – razmisli…”

    Glej, v življenju ni težko govoriti “tole mi ne ustreza”, “tole ni dobro” ali “to ni kvalitetno.” Takih pavšalizmov brez argumentov je poln svet. Konkretiziraj svoje stališče.

  18. klemen68 - 19.11.2008 ob 19:18

    Dejstvo je, da se o elektronski glasbi v slovenskih medijih sploh ne piše, razen o tehno/rave/itd. partijih in o raznoraznih dj-ih umek, kanzyani itd. Izjema je Muska, ki resnici na ljubo, zadnja leta sploh ne vem, kje jo je možno dobiti/kupiti, kakšen blog sem pa tja in morda kak članek v Mladini. Ker si predstavnik resnega medija, kar naj bi Mladina bila, sem pričakoval bolj strokovno pisanje o tej temi. Ampak zaenkrat spet ostajamo pri partijih (kje se v lj kaj dogaja) in dj-ih (ali so glasbeniki)…

  19. tolstoyed - 19.11.2008 ob 19:42

    žiher kdaj na rš pogledaš..tm se kr dost tud o taki mal bolj zanimivi elektroniki piše : )

  20. simonarebolj - 19.11.2008 ob 20:45
    simonarebolj

    Očitno te je blazno razburilo, ker kljub nazorno argumentiranim komentarjem z moje strani nisi dobil odgovora na zadnje tvoje vprašanje. Pomanjkanje skromnosti, kadar je ta na mestu in preveč nadutosti, ko ta škodi, pa sta te žal zapeljala v blesavo natolcevanje o tem, na kaj nekdo zna odgovorit in na kaj ne. Moji komentarji v celoti so bili zelo jasni v poanti in namenu. Štekaš ali pač ne! Ni moj problem. Da ti nisem odgovorila na zadnjega, pa je zgolj stvar trenutka, ker me kdaj tudi preprosto na blogosu ni in pa delno tudi tega, da se mi v neskončnost odgovarjat ne ljubi, če se odgovor že skriva v prejšnjih komentarjih in hkrati, ko se pojavim, ocenim, da z določenim sogovornikom naprej razpravljat nima smisla. Nadutost ima svoj smisel, če je upravičena, skromnost pa tudi, na pravem mestu, ob pravem času.

    1. Poanta mojih komentarjev, ki si jih lahko brez tvoje interpretacije po svoji potrebi prebere vsak pod tvojim zapisom Umek ali zavist naša domača je predvsem v tem, da je o Umeku razpravljat na propagandni način, na kakršnega si se prav populistično in floskulaško lotil ti, po mojem mnenju neupravičeno, saj ne gre za nikakršnega zapostavljenega avtorja v območju svojega delovanja in predvsem v primerjavi s tistimi glasbeniki, o katerih bi se tak članek o kvazi zavisti dalo še kako utemeljeno spisat. Nikjer pa seveda nisem trdila, da pisal naj ne bi o elektronski glasbi in DJ-ih, ampak sem ob tvojih jokcanjih, kako lepo je, da vsaj kdo kaj napiše, tudi pritrdila, da nimam nič proti, kot nimam nič proti Denisovi oddaji Plata. Imam pa proti takem Načinu, ki je zgolj populistično cenen in tudi žaljiv do glasbenikov, ki bi jim takšnovrstna obravnava pripadla, kar očitno nisem opazila samo jaz.

    2. Kar se tiče površnosti in pavšalnosti si se po Gartifartijevsko (odkrivanje pomena ti prepuščam) spotaknil ob zelo neprimerno osebo. Namreč povsem irelevantno za tisto, kar sem zapisala jaz, je parlamentiranje, kaj je glasbilo, gre za naravo proizvajanja glasbe, namen in posledice. Seveda je lahko glasbilo tudi kozarec in moja rit, na katero lahko ploskam konec koncev. Zakaj ne bi mogel bit računalnik. Obstaja pa razlika, ki sem jo izpostavila in ja, se navezuje na elektronsko glasbo in predvsem na filozofijo, ki določa namen, vtis in rok trajanja. Bolj se ne bi mogla strinjat s tabo v tem, da bo čas pokazal svoje. Vedno pokaže. In moja prerokba je, da ta zvrst glasbe, kakor se suka že dvajset let (ja, ja, ja … poznam DJ-eje in kako nastaja ta muzika … prava figa!), v posameznih produktih nikoli ne bo preživela kot nekaj trajnega, ampak bo za vekomaj ostala na nivoju partije kot partiskubkultura. In to nima nobene zveze z MTVjem, niti z mešanimi zvrstmi, ki se pojavljajo pri raznih bendih in lahko izpadejo, se strinjam, odlično ravno zaradi zgolj vkomponiranosti, še manj z zanič popevkami, katerih slaba besedila kurcaš, pa ni jasno, kakšno zvezo ima to z debato o elektronski glasbi. Ja, obstajajo zanič popevke. In??? Hruške in klobase. Ne gre za zanič ali slabo znotraj glasbenih zvrsti, ampak za celoto. O tem morda še kdaj drugič, da ne spišem romana. In seveda je znotraj elektronske glasbe nekaj odličnega v primerjavi s slabim, kot povsod pač, o čemer so ti že drugi napisali svoje. O osnovni poanti, ki ji prikimavam, pa tudi pris in je enak odgovoru, ki sem ti ga že podala, čeprav si me še enkrat vprašal o že povedanem. To je kopipast produkcija in pika. V sozvočju s filozofijo kopipast tehnočasa. V namenu in ne samo uporabi ali celo po pomoti kolapsa izvirnega, o čemer rad kdaj razpreda npr. Mr. Mojo.

    3. Hvaljenje z objavami tu in tam kot obrambo izpade otročje, še posebej od človeka, ki nekaj razpravlja o kvaliteti in že v drugi sapi ne upa stavit na razpoznavnost kvalitete. In na koncu, ojoj, bohpomagi, bomo začeli relativizirat še kakovost pisanja?!!! Češ, eh, stvar okusa. Vse je stvar okusa za človeka, ki je brez okusa. Mozolje dobim ob takem instant plozanju, ki cepa od zavisti pred kvaliteto, ki je ne dosega, še posebej ko vse skupaj skrene celo na publicistiko!

    Hej, pišeš tu in tam, kar nič ne priča o kakovosti, še manj o upravičenosti do trobljenja. Tukaj na blogosu to še posebej velja. Kot bivša hišna, kot si zdaj ti, ti lahko rečem samo to, da pisat pod neko uredniško taktirko ni nobena referenca in čast sama po sebi. Odvisno, kako častno in v sozvočju kakovosti deluje določeno uredništvo, ali pa se kaj kakovostnega znajde med nečastnim urednikovanjem zgolj po pomoti. Kvalitetno delo je pa kvalitetno v vsakem primeru, pa tudi če harajo po sceni bebavi uredniki, ki si z nepotizmom in nekakovostnim delom kvarijo ugled, dovolj počasi, da naredijo veliko škode, preden jih kategorično epilog kariere trešči po tilniku. Govorim na splošno!!! In obstajajo določeni komentatorji v življenju na sploh, ki jim je vredno prisluhnit, in določeni, katerih “facebook” plozanje ni vredno za pol pizde gnile vode lapanja.

    Zato bi se na tvojem mestu tudi vzdržala patetičnih izbruhov plehkosti, kjer si privoščiš prav nič argumentirano in zelo pavšalno omenjanje priimkov, kot je Ogrinc. Zame na primer si ti kvazi pisun in znam to tudi argumentirat in to niti slučajno ne pomeni, da mi ne boš kdaj popravil priokusa, niti diskvalifikacije po defoltu. Samo zaenkrat te bolj krasi nivo hecne napuhanosti kot kakovosti. Definitivno pa vem, da Ogrinc ni kvazi roker. To ne pomeni, da vsemu prikimavam, kar sproducira njegov um in kilometrina, ampak pomeni, da bi se mi zdel mnogo bolj zanimiv in omembe vreden pozornosti tudi prepir o glasbi Mr. Moja in Ogrinca, kot pa tvoje klevetanje čez ljudi, ki jim še nisi zrasel do gležnjev in pri tem žal ne premoreš toliko samokritike, da bi ločeval zrno od poscanega plevela. To je namreč prva stopnja pri rasti, kar koli že v življenju delaš in želiš postajat kakovosten in ne zgolj ostat nadut blefer, ki slalomira čez rupe še bolj bleferskih kvazi avtoritet, ki takšno pehanje podpirajo za razliko od kakovosti.

    Lp,
    Neka Komentatorka

  21. Tomica - 19.11.2008 ob 23:05
    Tomica

    Klemen68 – Za tak tip tekstov, kot se mi zdi da ga pričakuješ, priporočam Veljka Njegovana (v Mladini) in Gorana Kompoša ter Davida Verbuča (mislim, da oba RŠ in Mladina). Sicer pa je – kot mi je enkrat potarnal Miha Zadnikar – pomanjkanje povpraševanja po “resnih” oziroma poglobljenih piscev. Majhna država, malo izbire… Sicer pa RŠ ni slabo izhodšče, Borja Močnik je za sodobne urbane žanre priporočljivo ime.
    Simona – Ni moja krivda, da si bivša hišna blogerka.

  22. 1tastar - 20.11.2008 ob 16:37
    1tastar

    Zame je DJ človek s počenim bobničem, da lahko zdrži v šundru, ki ga ustvarja :mrgreen:

  23. simonarebolj - 20.11.2008 ob 17:15
    simonarebolj

    Tomica:
    Kva?!!! Šokirana sem! Te je kdo obtožil, da si ti kriv, ker sem bivša blogerka?!!! Kakšna predrznost! Jaz namreč točno vem, zakaj sem bivša blogerka. Pravzaprav sem že dovolj dobro vedela, zakaj bom bivša, že ko sem postala sedanja in o tem tudi nekaj malega pisala. Tako da ti mi samo povej, kdo je kreten, ki si kakor koli domišlja, da je krivda na tvoji strani, da ga dobim v paco in te odrešim muk, ki ti jih je po krivici naložil.

    Ali pa ti, kot nekdo, ki se pred komentatorji trka po prsih s trditvami o pomenu argumentiranosti in konkretizaciji izrazov mišljenja ter bluzi o pavšalizmih, površnostih in kvazi “rokerjih”, ki se sprehajajo naokrog, zgolj tako dokazuješ svoj nivo komunikacije, argumentacije in pavšalizmov?!

    “Mogoče pričakujem preveč! Mogoče mi ta svet prepoln kvazipametnjakovičev ne ponuja dovolj!” … je zabevskal Michael Jackson, ko Rudolf Nurejev ni poštekal, zakaj si Jaksonov Miha domišlja, da je hiphop podcenjena vrsta plesa … hehe …

    Jeben svet, ti rečem! Pojem blefa, neumnosti in primitivizma pa na veke vekomaj … kreh, kreh, bruh, bruh … stvar okusa pač. Vsak ga ‘ma, četudi je majhen in mlahav, važno, da ga nekam porine in ostane živ.

    Lp

  24. klemen68 - 20.11.2008 ob 18:16

    Ja, RŠ je itak poglavje zase in ena redkih svetlih točk v tej državi.

    @simonarebolj: prenapihnjena ženska, potrebuješ pomoč psihiatra.

  25. nimiy - 20.11.2008 ob 20:57
    nimiy

    po moje je pač treba sprejeti najprej dejstvo, da se vse spremnija, tudi samo ustvarjanje glasbe. ne moremo pač pričakovati, da bo pojem glasbenega ustvarjanja v praksi pomenil danes isto kot je pomenil pred 200 leti.

    po drugi strani je pa seveda treba stvari primerno umeščati. vsak nov izum ali pa pristop ni nujno primerljiv z vsem, kar je na istem področju obstajalo pred tem. to je pač treba upoštevat.

    a kakorkoli že, po moje lahko DJ-jem podelimo status glasbenika. oziroma se temu ne moremo ravno izogniti. gre pač zgolj za nek nov pristop pri ustvarjanju glasbe.

  26. simonarebolj - 21.11.2008 ob 16:42
    simonarebolj

    @klemen68:
    Mogoče kdaj, po osebni oceni potrebe, nastopim tudi kot prenapihnjena ženska, ja. Bravo! IQ ti seže za tole spoznanje vsaj do inteligenčnega parametra povprečnega polža. Definitivno pa nisem nek v anonimnost zavit primitiven in posran internetni fantalin, ki je v vsej svoji brezjajčnosti tako “pogumno” nesramen predvsem, ko lahko sere po internetu kot nek neobstoječnik klemen68. Kaj pa vem! Mogoče si tako bedast tudi v meseni izvedbi in ti za take izpade ploska naborček primitivnih nasilnih prijateljčkov. Čestitam! In hvala za kompliment! Mase kretenov so skozi celo zgodovino označevali za vredne psihiatra najbolj zanimive, lucidne in napredne ljudi. Ti pa verjetno ne premoreš kakšne posebne reference ali argumenta za svoj “Mr. Bean” neizviren poskus diskreditacije. Kdo sploh si ti … ah … Komu mar!

  27. klemen68 - 21.11.2008 ob 17:44

    @simonarebolj: I love you, honey.

  28. simonarebolj - 21.11.2008 ob 20:47
    simonarebolj

    @klemen68:
    Končno!

  29. timus - 29.11.2008 ob 12:21

    ah…tista ki je to napisala verjetno ni poslusala veliko el. glasbe..sam zacetke naprimer s kraftwerk…Ko bi vidla kako so oni ustvarjali bi ji bilo jasno da je to (ja se kako glasba).. ali pa naj si zavrti naprimer Laurent Garnier-The Man with the red face…potem pa naj se enkrat pokomentira lp

  30. Tadej - 30.11.2008 ob 12:57
    Tadej

    mislim da tukaj vsak zagovarja svoje stališče na svoj viden način. tudi sam bom zagovarjal elektronsko glasbo prej kot katerokoli drugo inštrumentalno glasbo. lahk obi celo rekel da bi en komad zaigrali z inšturmenti in hkrati naredili z računalniškim programom? seveda zakaj pa ne. ampak to kar ne morejo zaigrati z inštrumenti se ustvarja na računalnikih.

    DJji zares niso glasbeniki, s tem bi se delno strinjal, ampak za ustvarjenje glasbe na inštrumentih potrebuješ neko žilico za igranje inštrumenta, ki zahteva posluh, prav tako pa potrebuješ neko žilico za ustvarjanje elektronske glasbe, ki je za moje pojme in poskuse še veliko bolj zahtevna in ki prav tako potrebuje posluh. dandanes pa so vsi najboljši DJji tudi producenti.

    ne bom trdil si preveč, ker bi se dalo povedat o glasbi toliko kot je zvrsti, vem samo to, da nekdo, ki ni v njej, ne pač ne more sodit. pika.

Komentirajte




Komentiranje iz tujine je omogočeno zgolj prijavljenim uporabnikom !