GLASBAtorij

Blog o glasbi in njenih (ob)stranskih pojavih…

FV miks

Objavil/a Tomica 30.11.2008 pod glasba

Tale teden je bil povsem poln FV-jevskih dogodkov v (glavnem) mestu; včeraj, torej v soboto, so imeli tradicionalen mednarodni FV festival v Menzi na Metelki, v petek so se na isti lokaciji zglasili vsi ljubljanski rockabillyji in psychobillyji na koncertu Cherry Poppin’ Daddies (o čemer bom več pisal v prihodnji številki Mladine), v četrtek pa so v Mednarodnem grafičnem likovnem centru odprli razstavo FV, alternativa osemdesetih, o čemer sem pisal v tekoči številki Mladine v besedilu, naslovljenem To je bila alternativa. Tekst premore tudi zgodbo o sami ustanovitvi in zgodovini FV-ja, ki se je sredi osemdesetih ugasnil oziroma nadaljeval življenje skozi založbo FV in koncertne dejavnosti, s katerimi že leta resnično bogatijo kulturno ponudbo pri nas.

Meni je sladka že sama kombinacija FV-ja in MGLC-ja, ki mi je osebno daleč najljubši razstavni prostor pri nas; v minulih letih sem od tam beležil z enega fantastičnega potovanja po naslovkah gramofonskih plošč Artcoustics in razstave sodobnega Street Arta, s katerim so bili pokriti njeni zidovi. MGLC in njegovi ljudje premorejo – po domače rečeno – predanost delu, ki ni namenjeno sebi ali goli inštituciji, ampak ljudem, obiskovalcem. Razstav je bilo še več, ampak ti dve sta mi ostali v posebnem spominu, kot mi bo ta FV-jevska.

Ko sem pred pisanjem teksta malo gledal in raziskoval, odkod ta razstava in inštitucionalizacija še enega alter pojma, sem prišel do podatka, da je sama razstava nastala iz (napol zasebne) kolekcije plakatov, letakov in ostalega gradiva enega zelo pomembnih ljudi ljubljanske alter scene v(saj) zadnjega četrt stoletja, Nevena Korde, ki jo je »po neki avtomatiki vlekel po vseh teh prostorih v katerih sem (pozneje) delal in bival«, ob omembi te zbirke pa sta zanjo pokazala zanimanje Jani Pirnat in Božidar Zrinski, ki sta zainteresirala MGLC, v katerem sta delala. Dejansko je Korda leta 2005 zbirko podaril MGLC-ju in tako smo dobili še eno razstavo umetnosti, ki jo (so)ustvarja scena nekega časa oziroma prostora, kot je to primer pri FV-ju.

Toda kadar koli v Sloveniji omenimo alter oziroma rock klube, se vedno pojavi tudi dejstvo minljivosti oziroma konca, kot ga je doživel tudi FV. V dokumentarcu K4 – 15 let, ki sem ga pomagal soustvariti pred petimi leti, je član Borghesie in eden glavnih dolgoročnih scenskih protagonistov Aldo Ivančič takole razgrnil del spominov na FV: »Zgodovina K4 je zgodovina tudi Disca FV v starem Disku Študent in na Vodnikovi, in ko so nas iz Vodnikove vrgli ven, smo šli v K4.« pravi Aldo, ki je sicer začel kariero kot punk DJ v Discu Študent. »Težave so bile v Discu Študent, v Discu FV … greza eno splošno netolerantno sceno, ki preprosto preganja urbano kulturo. Gre za akuten problem prestolnice,« pravi za razmere, ki se do danes niso bistveno spremenile na bolje. Ampak to je že neka druga zgodba, širša od razstave, koncertov in plat, ki jih je v slovensko glasbeno zgodovino prispeval FV. In če vas prime nostalgija po 80-ih – razstava je odprta do 18. januarja.

  • Share/Bookmark
 

Komentarji

14 odgovorov na “FV miks”

  1. celjecelje - 1.12.2008 ob 19:16
    celjecelje

    Pri pop glasbi oziroma komerciali se ve, da gre samo za denar. Vsem je jasno, zakaj so v tem : zaradi gnarja.

    Za krinko “undergrounda” ali “alter scene” ljube naše Slovenije se je vedno skrivalo kup enih pojmov, ki so nasploh značilni za našo slovensko kulturo in medsosedske odnose.

    Prepuščam Tvoji zreli in izkušeni duši, da sam potegneš ven point – kaj sem hotel povedati. ;)

  2. celjecelje - 1.12.2008 ob 19:21
    celjecelje

    … za vsak slučaj dodajam : zavist, škodoželjnost, sarkazem, cinizem, vzvišenost, nonšalantnost, metanje polen pod noge, kritiziranje in teoretiziranje… bla bla bla…

    ZAKAJ? Ker moraš imeti neko sposobnost in talent, da lahko delaš komercialo. Če si brez tega, pa se greš alternativo. Za tja je pa vsak dober. Samo lobirati moraš znati in klonirati (kopirati) alter USA bende, ki so trenutno “in”.

    Zakaj sem tole napisal? Da bo tale članek imel poplačan trud avtorja in se bo usul plaz komentarjev, heheheh.

    Mojo musko priznava radio KZSU (Stanford California) in jo tudi redno vrtijo. JEBE se mi, kaj si kdo v Sloveniji misli o moji glasbi. Ali o meni.

  3. celjecelje - 1.12.2008 ob 19:23
    celjecelje

    Sorry : ich bin Aleksander Cepuš, na Hrvaškem znan kot Actooon (Zdenko Franjić, založba Slušaj Najglasnije, 2007/2008 izdanih 20 albumov).

    In najbolj prepotenten tip na tem koncu sveta.

  4. klemen68 - 1.12.2008 ob 20:13

    Celjska scena – Gartner, Rhyme-G, Alex Bass oz. Actoon… imate res kar precej onesnažen zrak v Celju, cinkarna… :)

  5. celjecelje - 1.12.2008 ob 21:58
    celjecelje

    Nisem s celjske scene. Plate izdajam na Hrvaškem, vrtijo me na USA radijih…

    Ja, stanujem pa v Celju, oziroma v svojem stanovanju… Klemen Klemen?

    Baje, da so ga v Celju enkrat ful razbili.

    Cinkarna nima nič s tem, prej grobišče… Celje je eno samo grobišče.

    Gartner ima priimek, jaz imam priimek… vi ste anonimci. JAKA MUDA.

    Gartner in jaz si upava podpisati pod svoje izjave.

  6. celjecelje - 1.12.2008 ob 22:01
    celjecelje

    Dajte malo pljuvati po meni no…

    Da vidim vašo malomeščansko mentaliteto, kako se blešči v temi… <3<3<3

    Elektrika, kitare, gajbe pira, ozvočenje… to še ni ALTER scena… še vedno je enaka mentaliteta, kot na koncertu Avsenikov… ne, tam je višja, na višjem nivoju…

    Alter scena Albanije je dosti bolj razvita.

  7. celjecelje - 2.12.2008 ob 09:32
    celjecelje

    RAZLIKA MED GASILSKO VESELICO in ALTER SCENO :

    Organizator gasilske veselice mora ansamble pošteno plačati, gre za visoke honorarje. Proda pa ogromno alkoholnih pijač, predvsem piva in vina.

    Organizator alter rock koncerta (klub) ima možnost najeti bende, ki pridejo igrat zastonj (samo za potne stroške). proda pa ogromno alkoholnih pijač, predvsem piva in vina.

    *****Vsake toliko se nekdo spomni in organizira GLUPSKI MARATON. Izmed na stotine prijavljenih izberejo 5 srečnežev, ki dva meseca zastonj nastopajo in se za SVOJE STROŠKE vozijo na koncerte po vsej Sloveniji.

    NE DOBIJO NITI POTNIH STROŠKOV!!!

    Kakih 20 klubov pa pridno trži alkoholne derivate…

    In TO bi naj bila scena, ki tako s prezirom gleda na kakrno koli komercializacijo glasbe!!!

    …Če je v vsej državi kakih 20 ali 25 alter rock klubov in nekaj sto bendov, ki so pripravljeni igrat zastonj, ni treba biti diplomirani ekonomist, da zaštekaš, kako priti do denarja. Pa naj kdo zanika, če si upa!

  8. Tomica - 2.12.2008 ob 10:21
    Tomica

    Hm, glede FV-ja ni debate, kaj in koga je predstavljal, Celje pa so meni tudi Strelnikoff. Drugače pa se ogromno glasbene scene z velikimi masovkami na čelu spreminja v promotorje piva ali katerega drugega alkoholnega napitka. Očitno je v tem (in telekomunikacijah) odličen denar, da se gredo sponzorje ali pa kar svoje festivale delajo…

  9. celjecelje - 2.12.2008 ob 10:36
    celjecelje

    Vse je biznis. Ko se je 1985 pojavil speed in thrash metal, se je pojavil kot izraz uporništva proti skomercializirani glam metal industriji, ki je bruhala na tržišče napudrane in našminkane metalce v oblačilih Playboy zajčic.

    Čez kako leto je tudi iz tega “underground pokreta” ratala industrija. Kot iz vsake druge zadeve na svetu. 1986′ si že lahko naročil na stotine plošč thrashmetalcev, ki so se pojavili zlasti v Nemčiji in USA. Založbe so kar čez noč vzniknile iz megle. Ponovila se je punk zgodba izpred desetih let.

  10. Tomica - 2.12.2008 ob 14:25
    Tomica

    Hm, po mojih osebnih izkušnjah je možno, da je vse biznis, ampak ne za vse – vrhunske izvajalce plačaš, mali so zadovoljni/morajo sprejeti kompromis samopromocije. Vse pa hitro postane biznis, kar privlači…

  11. celjecelje - 2.12.2008 ob 14:34
    celjecelje

    Tule sem natresel cel kup provokativnih izjav, da bi sprožil polemike. Pa zgleda, da se folku jebe za glasbeno sceno na splošno… ;)

    Dokler bo tako, bodo dobili kar pač bodo. Če je večini vseeno, kaj posluša, le da nekdo čimbolj naglas žaga in rezbari po kitari, pa da steče v rit čimveč alkohola…, do takrat bo tudi organizacija delovala v tej smeri.

    Dokler mladi bendi nimajo nobenih izkušenj v tej smeri, jim je ponujena roka promocije velika vrednota.

  12. Pris - 2.12.2008 ob 14:40
    Pris

    celjecelje, če ne odgovarjam na tvoje očitne “provokativne izjave” še ne pomeni, da mi je vseeno, kaj poslušam. Daleč od tega.

    S pomenjkovanjem ali kreganjem na nekem blogu se po moje ne more nič spremeniti. Sploh pa je koncertna ponudba v LJ dokaj dobra, vsaj kar se tujih bendov tiče. Za študentske alkoholne veselice sem pa itak prestar.

  13. ankica79 - 3.12.2008 ob 13:54

    ;) bravo, Actooon ;)

  14. Tomica - 7.01.2009 ob 11:42
    Tomica

    če še kdo ni bil, bom zalepil vabilo na ekstra verzijo razstave

    Javno vodstvo po razstavi FV, Alternativa osemdesetih
    Nedelja, 11. 1. 2009, ob 12. uri
    Vodi Nerina T. Kocjančič
    Nerina T. Kocjančič je bila članica skupine FV 112/15. Kot nadebudna študentka je prišla iz Kopra v Ljubljano in iz razočaranja nad študijem našla alternativni študijski program ravno v FV-ju. FV je v nekem življenjskem obdobju predstavljal alternativo za vse, bil je njeno življenje. V skupini je bila najbolj aktivna v času ukvarjanja z gledališčem, zapustila jo je, ko so se začeli ukvarjati z videom. Toda gibljive slike so usodno zaznamovale njeno življenje, saj se sedaj profesionalno ukvarja s slovenskim filmom – ga promovira, o njem piše, enkrat pa se je z njim spopadla tudi v praksi.

Komentirajte




Komentiranje iz tujine je omogočeno zgolj prijavljenim uporabnikom !