GLASBAtorij

Blog o glasbi in njenih (ob)stranskih pojavih…

Joj, Jan!

Objavil/a Tomica 10.01.2009 pod glasba, mediji

Ne morem reči, da začetek tega leta ne ponuja dovolj glasbenih tematik za pisanje; najprej je bila osmega obletnica Elvisovega rojstva in nemara bi si res zaslužil kak zapis. Ampak glede na dejstvo, da v Sloveniji raje slavimo obletnice smrti – in ne rojstev – bo za tak zapis še prostor avgusta. Glede smrti; minuli teden je umrl tudi Ron Asheton, kitarist The Stooges, v čigar muziciranju sem še par mesecev nazaj užival v Hali Tivoli, ko je tam igral z Iggy Popom. Slava njemu in njegovim večnim melodijam. Ampak potem pa sem sinoči v roke dobil vikend prilogo Dela in Novic ter padel na fašistični naslov intervjuja z Janom Plestenjakom: »Ukinil bi spletne forume« Eh?

Bom moral kar pretipkati, ker Delova stran nosi samo integralno verzijo besedila brez okvirčkov, v katerih so drobni paberki. In tisti, ki me je spravil za tipkovnico, gre takole: »UKRADENA IDENTITETA: Jan se internetno skoraj nič ne angažira, forumov, na katerem se krešejo mnenja o njem, sploh ne prebira, nasprotno. ‘Ukinil bi jih, dokler se tam ne bodo ljudje predstavljali z imeni in priimki. Na Facebooku sicer imam svojo stran, ampak bolj kot nekakšen fanklub. In to le zato, ker je nekdo tam že prej imel stran kot Jan Plestenjak z mojo fotografijo in 1500 prijatelji, ne da bi kdor koli mene kaj vprašal. To pa je že kratenje človeških pravic in kraja identitete.’«

Četudi je ta, slednja misel o kraji identitete povsem na mestu, je pa vse ostalo zapisano precej kontradiktorno in konfuzno za domnevno sladkobnega pevca, ki seže globoko v ženska srca… Dejansko ženske in še bolj mladenke okoli njega frfotajo nadpovprečno (kar sem pri njemu videl na snemanju oddaje Not padu), pa tudi nekih pevskih kapacitet mu ne gre odrekati. To, s kom se druži v prostem času in posledično v rumenem tisku, je stvar okusa. Toda težnja nekoga, ki NE BERE forume, k ukinitvi le-teh, mi da misliti. Sicer pa je znano, da je najbolje ljudi pustiti pametovati, pa bodo kmalu pričeli kazati svoj pravi obraz…

Kako so ti lahko kratene človeške pravice, ki jih ne izvajaš/izkoriščaš? Morda je Janči nekega dne prišel na začetno Facobookovo stran in se hotel registrirati; morda so mu povedali strici; potem je videl, da ima svojo skupino/group nekje na 1500 ljudeh in namesto, da bi bil vesel, potarna, da ga ni nihče nič vprašal. Za kaj pa bi ga naj kdo kaj vprašal??? Od kdaj pa potrebujejo oboževalci privolitev idolov, da jih LAHKO obožujejo?

Pa tudi glede predstavljanja z imeni in priimki nisem optimist glede Janovega pogleda, da se bo to kdaj spremenilo. Ta oblika dejanske ali navidezne anonimnosti je en katalizator, ki iz ljudi spravi različne izjave. Tudi žaljive, nestrpne in negativne na tisoč načinov, ampak istočasno izzovejo tudi dosti pogledov, ki jih ljudje sicer ne bi podali svetu. Nasploh pa je ta anonimnost bolj virtualna kot realna, večina forumov (ali morda vsi) hranijo podatke posamičnih piscev komentarjev. Edino, kar je za Jana zafukano, je dejstvo, da ljudi ne moreš tožiti, če jim nisi všeč. Vsak ima pravico do svojega mnenja, vsako mnenje pa ima meje na svobodi sočloveka, da to mnenje upošteva ali ne. Tendenca k ukinjanju nečesa, kar ne uporablja, kaže na egoistične motive in nedozorelost, da bi dojel celoten pomen “forumov.”

Kar ni tipično samo zanj, ampak njega pač danes obravnavam. Možno je sicer, da je zmanjkalo prostora v časopisu, pa so morali malo skrajšati tekst; lahko, da tudi ni mislil natanko tega, kar je rekel (ampak v to opcijo malo manj verjamem…) Se pa Jan skozi take izjave zrcali v tisto samopodobo, ki jo je nekoč opisal Ali En: “En od njih pravi da je jazz muzikant v resnici pa je mlad nesposoben fant, ima denarja preveč, je razvajen sin od svoje mame…”

  • Share/Bookmark
 

Komentarji

21 odgovorov na “Joj, Jan!”

  1. nikokaoja - 10.01.2009 ob 12:22

    Takrat ko je AliEn pel ta komad je bil Jan res mogoče mlad nesposoben fant,ampak mislim, da danes to prav gotovo ni več, saj se vsaj meni zdi, da je eden boljših slovenskih pop izvajalcev.

  2. Tomica - 10.01.2009 ob 13:58
    Tomica

    Hm, imaš prav – to vrstico o mladem nesposobnem fantu bi lahko izpustil že zaradi dejstva, da ni več tako mlad, kot je bil v času nastanka komada. Kot je dejstvo, da se je prebil v vrh domače pop scene, kakršna pač je. Zaradi mene… naj dela, kar hoče, samo naj ne skuša ukinja nekaj, kar ne more…

  3. nimiy - 11.01.2009 ob 10:14
    nimiy

    jan plestenjak spada v neko podobno kategorijo kot paris hilton. kakorkoli obračaš, ostane pač dejstvo, da je tip na svojem področju uspešen.

  4. nevenka - 11.01.2009 ob 11:00
    nevenka

    Večina ljudi je povprečnega okusa, njim ustreči ni težko. Torej očitno obstaja uspeh in uspeh.
    Jan hudo dober pevec ne bo nikoli, priznavam mu, da je zase našel verjetno najboljši možni slog in izoblikoval svojo javno podobo kot se za profesionalnega glasbenika spodobi in ne oporekam trudu za kvaliteto.
    Potem pa še malo poškili in dekleta padejo v nezavest.
    Ne vem sicer kaj ima npr. skupnega s Hrvatičem, če ga že skrbijo prijatelji na Facebooku…itd. Rumeni tisk? OK. Ampak čudim se pa vseeno.

  5. Tomica - 11.01.2009 ob 11:11
    Tomica

    nimiy – ni sporna zgodba o uspehu oziroma se te ne dotikam, ker ni predmet razprave tega bloga. Jaz tudi ne bom prepričeval poln Tivoli ali Križanke, da pa on ni dober pevec. Njegovi publiki je verjetno v trenutku nastopa točno to, kar hočejo.

  6. celjecelje - 11.01.2009 ob 11:30
    celjecelje

    Naj bo vesel – dokler se pogovarjajo o njem, bodo njegovi koncerti obiskani. Ko se bodo nehali pogovarjati o njem, bo morda že po njem. Kakorkoli že – edini izvajalec, ki vlaga resnično veliko denarja v studijska dela, glasbenike in produkcijo. Kot mi je znano snema v vrhunskih italijanskih studiih, kjer so zaposleni vrhunski producenti in muskontarji. Takole kake 100 let pred “Made in SLO”.

    Če je šolan jazz glasbenik, je lahko samo vesel, da dela kvaliteten vrhunski POP. Če bi delal neko jazzy drkarijo, bi njegove nosilce zvoka našli v razprodajnih košaricah.

    Jan – le tako naprej! Siromašne pa itak vedno bode v nos, če se kdo rodi bogat. Kdo jim je kriv… Kot da te lahko cement in pleh osrečita!

  7. nimiy - 11.01.2009 ob 12:50
    nimiy

    tomica,

    saj ravno to je moja poanta. to, da je jan plestenjak glasbenik sploh ni relevanto za to, kar on predstavlja. on ni glasbeni produkt, ampak produkt pop kulture.

  8. Tomica - 11.01.2009 ob 14:17
    Tomica

    Nimiy, je oboje. Vprašanje, kdaj kaj reprezentira, in v omenjenem primeru prav produkt pop kulture z bombastičnim naslovom in potem zelo prijaznim intervjujem ter nekaj pikrimi izjavami, iz katerega se vidi površno poznavanje predmeta, o katerem pametuje…

  9. somaarsen - 11.01.2009 ob 16:31
    somaarsen

    kar naravnost priznam … dez naj pada … ta komad mi je vsec … jebiga, ni vedno zdravo enačiti avtrorja s pesmijo, diskrepanca je lahko ogromna … o kraji identitete pa … naj se kar sprijazni, od tega zivi, kljucnega pomena je za njega podoba, ki jo je ustvaril v očeh obozevalcev, brez podobe je nič in na “žalost” je tu njegova muzika v drugem planu. naj gre tako kot cohen v nek samostan za 10 let, itak je že izdal avtobiografijo, tako, da ne bo nič zamudil, oboževalke bodo pa še vedno višale porabo dildotov in maltretirale svoje dolgočasne partnerje … kaj bi mi rez jana!?

  10. simonarebolj - 11.01.2009 ob 17:19
    simonarebolj

    Pri NJEM in k NJEMU.

    NE bere forumOV, ne forumE.

    V negodovanju nad forumi in internetno demokratizacijo izražanja mnenj res ni Jan nobena izjema, ampak gre za pogost odziv javnih osebnosti, ki so se navadili relativne nedotakljivosti, ki jo omogoča tiskovina in svdiovizualni mediji sicer, ko kreirajo svoje ikone in jih brez kakšne večje konkurence na trgu niti ne zanima, kaj vse se plete po ljudskih glavah, ampak funkcionirajo na principu, požrite, kar vam nudimo, saj druge izbire nimate. Čeprav so pritožbe v določenih segmentih, kar se tiče neumnosti in svinjarij v ljudskih glavah v večji meri upravičene, pa gre zgolj za dejstvo, ki je obstajalo tudi prej in prizanašalo javnim osebnostim z zakritostjo dejanskega in jih ujčkalo v nekakšni neznosni lahkosti bivanja očitno, sicer se pritoževali ne bi, ker za njih slednje ne bi predstavljalo nič novega in posebej omembe vrednega.

    Kar se pa Plestenjaka samega tiče, se mi zdi totalno nepotrebna šikanacija kasneje v komentarju in na koncu prispevka samega. Celo škodljiva. Plestenjak pač ni predstavnik nikakršnega pop dna in njegov sloves nikakor ne temelji zgolj na slinjenju deklic, ki ga obožujejo, ker naj bi bil lep, ampak producira tisto vrsto romantične vibre, ki pali in celo res premore nekaj erotike v izrazu. V primerjavi z večino popiš sranja na naši sceni, je Plestanjak pravzaprav korak pred, med tistimi, ki so pritrucali do večje pozornosti v tej naši gnilodolni do skrajnosti z amaterizmom podprtim drekom od estradne scene. Kot prvo tip dejansko obvlada kitaro in je natolcevanje, kako bi bil v klasični ali jazz karieri zgolj za v smeti, navadno podtikanje, o čemer ni nobenih dokazov, obstajajo pa dokazi, da je predstavljal zavidljivo dobrega šolanega kitarista. Ti njegovi popiš komadi imajo neko avtentično tralala noto in hitiči tipa Soba 102 itd. so v tem žanru pri nas kvečjemu nekaj boljšega na sceni, nikakor pa ne slabšega, določene njegove balade, ki otanejo manj popularne, so pa prav uhahaha odlične v okviru tega zastavljenega pop nivoja. Ima torej neko funkcijo in celo nekaj malega fukcije, kar je pri nas v totalnem deficitu. Zato se mi zdi omenjanje Paris Hilton in podobno toliko bolj zgolj sovražno in nesramno motivirano. Če bi že na tak način hrepeneli sesuvat koga, poglejte Domna Kumra. Mlad nesposoben fant, ima dnarja preveč, razvajen sin svojega očeta. Ne samo, da nima vokala, producira najbolj beden impotenten simptom popa na naši sceni in ga še razmnožuje v klonih novih popevkaric in popevkarjev od muce mace do banan.

    Tudi kar se tiče vokalnih očitkov, zadeva ni tako preprosta, namreč vokal nikakor ni vse, lahko je skoraj nič in včasih ravno po nešolsko kao primeren vokal rezultira v odlični specifiki, v kolikor je dobro umeščen v celoten koncept, stil. Jan ima zanimivo, privlačno barvo glasu in ga dobro umešča v svoj koncept. Skratka, stil ima. Medtem ko ga Dežan, slovenski bojda pop slavček še niti ni našel in mu vokal, ama, nič ne pomaga. Nima stila, nima svoji morebitni karizmi prepoznavnih komadov, nima koncepta in ne rajca nikogar, kaj šele kakšnih deklic. To je šele nivo, ko pride fant iz šole za petje in rečejo vsi, bravo. In potem se s tem začetkom svaljka po odrih in nam kar pred očmi demonstrira pot iskanja samega sebe, od patetičnih poskusov biti latino lover, do preprost fante, do porejen, potem suh, potem mamin sinko, potem … skratka, nič. Ni karizme, kar v Sloveniji na estradni sceni ponavadi pomeni vstopnico za prve vrste.

    Da se razumemo. Osebno nisem fen Plestenjakove muzike. Daleč od tega. To pač ni nekaj, kar bi rajcalo mojo vižo narave. Niti ne gre za tip moškega, ki bi me metal na hrbet. Gre za osebo na sceni, ki mi vzbuja pač nasmešek. Zaradi celotne pojave in izraza. Vendar pa osebna naklonjenost ali nenaklonjenost tukaj nima nobene zveze. Tip ima svoj stil. Tip ni muzikalično teslo, kar večina podprtih estradnikov pri nas je. Tip ima vsaj neko specifično karizmo, ki se jo da opisat in poimenovat. Ima osebno noto, če je komu všeč ali pa ne. Definitivno pa ni nekaj slabega, kar se je zgodilo promovirani pop sceni na Slovenskem, še najmanj pa nekaj najslabšega. Zato dobim pike, ko se šimfa kar počez in predvsem zaradi tega, ker v neki specifiki pač izstopa. Ni drugih pojasnil. In Slovenci kategorično ne prenašamo ljudi, ki na kakršen koli način izstopajo. Smo nori na povprečje in prazen nič, ki se duva v pizdo materno brez opaznega razloga. Neverjetno kritični do vsega, ki je malo avtentično, a kile slaboumnega dreka, ki se sprehaja po sceni bomo gledali s toleranco in se kdaj celo poduvali s kakšno izjavo v obrambo, češ, poglejte me, kako se znam potegnit za uboge na duhu. In Plestenjakov familiarni keš koga moti????? Zakaj pa ravno njegov?! Polno frikov je na sceni, ki so na sceni zgolj zaradi keš zaledja, kjer koli že, pa veje pičkasta tišina, ker se slovenska javnost očitno tako rada in zlahka identificira predvsem s popolnoma praznimi abervezniki, ki jim, ulalala, pri nas celo uspe služit na ta račun. Bruh.

  11. IZTOK GARTNER - 11.01.2009 ob 18:15
    IZTOK GARTNER

    Tomica, pa ne da si jezen, ker je lepši od tebe? :)

  12. irenca - 11.01.2009 ob 18:21
    irenca

    đizs :roll:

  13. Tomica - 11.01.2009 ob 18:32
    Tomica

    Iztok – to bo, zrcalce na steni me je zeznilo :) ne, nimam rad takih, ki bi kar nekaj ukinjali ali brisali

    Simona – Hvala za popravke, se komaj navajam pisati brez lektorice in se mi pojavljajo cvetke. To, da pišeš o “pop dnu” pa mi da misliti, ker to izvajaš iz tvojega razumevanja mojega teksta. Ki je pač, kakršno je. Za ogledalo nastavljaš dva brata dveh mater, ki sta sfurana po medijih in jima ne uspe narediti kariere. Razlika med Domnom in Anžejem (ter sorodnimi obrtniškimi poskusi) in Janom je ogromna – ampak po glasbeni plati. Promocijsko je Jan pred leti nazaj počel zadeve, ki so se delale takrat in so bile bolj na nivoju. Ampak je imel promocijo in jo še ima, ker ga tudi ta pozicionira. Njega tudi, onadva prej pa samo to in niti en komad, ki bo ostal v spominu.

    za vse komentatorje: Nasploh se mi pri vaših odzivih zdi kul, da kažete demokratično usmerjenost in iščete pozitivne plati človeku, ki gleda nedemokratično posredno tudi na nas tukaj (ker smo pač ena od oblik forumov ;) ) Upam, da je po temu pojasnilu bolj jasno, kaj me je zmotilo – ukinjevalna mentaliteta, ne pa stas, glas in aranžmaji, v kar se je nagnila debata…

  14. IZTOK GARTNER - 11.01.2009 ob 18:41
    IZTOK GARTNER

    Tomica, iskreno, bi te to zmotilo četudi ne bi šlo za Plestenjaka?

  15. Tomica - 11.01.2009 ob 18:48
    Tomica

    Pri marsikom; na blogu pa bi pisal o njem, če je glasbenik in to še s tako ukinjalno dikcijo. V zaglavju GLASBAtorija lepo piše, po čem pišem – blog o glasbi in njenih (ob)stranskih pojavih. Če bi tole pisal pred letom dni, bi verjetno pisal druge zgodbe, kot tisto o DJ Grooveriderju, ki je bil v zaporu v Dubaju devet mesecev za dva grama trave… Nov dan, nove zgodbe, in to je ravno čar – da nimam pojma, kaj me bo pritegnilo.

  16. Pris - 11.01.2009 ob 22:15
    Pris

    Nekaj malega o Ronu Ashetonu, ko ga ravno omenjaš. ;)

  17. simonarebolj - 12.01.2009 ob 17:04
    simonarebolj

    @tomica.
    Mhm. Na blogu so šanse za slovnične napredke veliko večje kot pri cajtngu. Ko me je enkrat nekdo nahrulil, ker sem ‘več’ postavila v sklon, sem si zapomnila za vse večne čase. Ni šans, da bi se še kdaj zmotila, v cajtngu pa lektorskega popravka verjetno sploh zaznala ne bi … hehe …

    No, saj, tvoj zapis v zvezi z Janom je bil usmerjen v njegove pritožbe nad forumi in ja, to je še najboljša odslikava razvajenosti medijskih popularnežev pri nas, vajenih ekstra nedotakljivosti in zaščite pred neželenimi odzivi … hehe … te moje pripombe so bile bolj replika na kasnejšo parlamentacijo preko komentarjev.

  18. Tomica - 13.01.2009 ob 08:49
    Tomica

    Pris – odlično, brez patetike, dober tekst.. akhm, blog.

    Simona – povsem v redu se mi zdi, da se korigiramo. Ampak pretiravanja zaradi ene napake so mi res pretiravanja, kot se je zgodilo tebi. Se jim tudi v časopisu zgodi (in to ne enem), da gladko mešajo “s” in “z” (se mi je že zgodilo, da sem jaz uporabil napačnega, pa niti reader, niti lektorica tega nista ugotovila…) Lektorske popravke pa potem dajo v pisma bralcev, ko ko z napako zamešajo pomen(e)

    Sem pa včeraj v rumenem tisku prebral, da se Jan “udarno” vrača iz Milana, da bo nova plošča in še dokumentarec o nastajanju le-te. Vsem poslušalcem želim obilo užitkov, jaz pa si grem dat gor zadnje AC/DC…

  19. simonarebolj - 13.01.2009 ob 12:47
    simonarebolj

    Ja, seveda …

    No, kar se tiče teh for, biografije, dokumentarci o snemanju plate itd. … haha … je pa tu mač pretiravanje in čez mejo napuha. Saj ni AC/DC … haha …

  20. simonarebolj - 13.01.2009 ob 13:30
    simonarebolj

    P.S.: Čeprav meni se tisto z več ni zdela malenkost, ampak katastrofa v smislu osnove (čeprav, valjda, da se lapsusi zgodijo vsakomur, sem pa vesela, če mi jih kdo popravi, da se s časom redčijo v mejah verjetnosti)… hehe … ker dam na jezik zelo veliko in na sploh prispevke ocenjujem tudi s slogovnega in stilskega vidika kot bolj ali manj kvalitetno robo. Še posebej kolumne. Veliko večji užitek je prebrat na primer Hudolinovo kolumno od večine štanc, ki se lomijo po najbolj ravni poti srednješolskega blablajanja.

  21. Tomica - 14.01.2009 ob 21:44
    Tomica

    Simona, right. Glede pravopisa so pa ponavadi dlakocepski prav tisti, ki po vsebini nimajo kaj dosti za povedati, pol pa se lovijo na take kavlje. PS: Še ena z Janovega dvorišča, da te razveselim (joke) – danes sem videl, da bo imel Jan koncert s simfoniki. Glasba je res umetnost…

Komentirajte




Komentiranje iz tujine je omogočeno zgolj prijavljenim uporabnikom !