GLASBAtorij

Blog o glasbi in njenih (ob)stranskih pojavih…

Parti 2.0

Objavil/a Tomica 25.03.2009 pod glasba, mediji, mp3, parti

Imamo Web 2.0, pa na njemu sloneči PR 2.0, očitno pa se nahajamo tudi v območju Party 2.0 (© Tomica), poslovenjeno torej Parti 2.0. Neki drugi časi kot daleč ali sploh ne tako daleč nazaj, viseči na novih tehnologijah, danes socialnih omrežjih, jutri kdo ve kje v virtuali. Vendar – tako, kot se je spreminjala glasba in tehnike predvajanja znotraj elektronike, tako se tudi party 2.0 razvija v nekem drugem internetnem oblaku, ki na koncu doživlja kulminacijo v fizični obliki. Virtuala spodbuja realno rast.

En niz misli me prežema ob skorajšnji vrnitvi v SubSub – po šestih letih, odkar je moj ILLEGAL kru prestopil v K4 (kot kak nogometni zvezdnik, ki je obetal, danes pa je ob svoji deseti obletnici v razcvetu moči. Več o ILLEGAL v prihajajoči številki Partysana, kjer bo intervju z ustanoviteljem krožka, Markomanom). Spominjam se ga še kot Palme, nekje v rokerskih dneh, kasneje sem v njega vstopil v času elektronike, v SubSub. Tam je bila prva baza kruja v ljubljanskem obdobju, ob odhodu pa sem se dobesedno odločil, da ne bom več hodil tja.

Vmes mi je življenjsko pot prekrižal festival Exit, s katerim sva v štiriletnem strastnem in čustvenem razmerju organizirala marsikaj in tako sem se usodno prepletel z Urbanim plemenom. Plemenska zgodba je precej drugačna kot ilegalna; med slednjimi velja načelo, da nas niti ne zanimajo partiji za več kot 500 ljudi ter da ne gremo nikamor iz undergrounda in težko-trdih zvokov. Pleme je precej manj ortodoksno in odprto, predvsem pa gostimo drugačne glasbene izvajalce, ki sežejo širše od drum and bass krogov, smo zelo eksperimentalni (napram Illegalovi jasni temačni viziji) in se zaradi njih celo stara kljuseta posodabljamo v internetnih znanostih tipa Twitter.

Parti 2.0 se veže na generacijo, ki je rastla s partiji in internetom ter počasi iz elektronike/undergrounda/alternative prešla v nek dozorel mainstream. Sorodno so prišli tudi v oglaševalske agencije, pa med organizatorje dogodkov in dejansko tudi v druge sfere življenja, ki se prenašajo tudi skozi oziroma na splet. Sodobni pristopi se pojavljajo kot pokrovitelji teh ali onih zabav, pa razni sponzorji, ki pospešujejo prodajo svojih izdelkov skozi partije, da ne omenjam festivalske Evrope, katere odri stojijo na proizvajalcih piva, ki so generalni sponzorji največjih festivalov. Predvsem so sorodne 2.0 tehnike vse bolj komponenta tistih kampanj, ki slonijo na mlajših (uporabnikih), in partiji to ostajajo. Čeprav se starostna meja uporabnikov dviga, so osnova še vedno mladi rodovi.

Včasih je bil osrednji element promocije partija flyer (letak), danes pa je samo eden izmed mnogih, če sploh še je nujen v tiskani obliki. Lahko je elektronski. Naprej; povsem normalno je, da so zastonj na voljo bolj ali manj sveži miksi DJ-jev – si recimo predstavljate, da bi imeli legalno zastonj dostopne koncerte The Killers, ki bi si jih sneli na mp3 predvajanik, da se »nakurite«, preden jih doživite v živo? Žal za neelektronsko glasbo to še ni tako pogosto… S tem, da sama glasba ne tvori osnove Parti 2.0 koncepta, ki ga sestavljam iz oblakov, ampak gre za zelo pomembno doda(t)no komponento. Če nisi znan, seznani s sabo ljudi. In glede na to, da so »vsi« vsaj na forumih, če že ne na bolj intenzivnih in interaktivnih socialnih sistemih, so klasične predstavitvene strani zadeva, ki bi znala čez čas zamreti. Podobno, kot zamira klasično novinarstvo ali njegov seriozni del, ki ga razblinja zob časa in slapovi tekočih informacij, ki več ne potrebujejo poglobljenega komentarja po razmiselku. Novice morajo biti hitre.

Tudi koncepti novic na e-mail ni nov, toda v obliki, kot ga podaja petkov SubSubov gost Jonty Skrufff, je to že bolj tedenski časopis. Nič nenavadnega; Jonty je bivši klasični novinar, ki je postal DJ in vmes ustvaril vpliven e-zin Skrufff-E, ki ga ne morete gledati na njegovi strani http://skrufff.com – nanj se lahko le naročite. Kar vidim skeptike, ki menijo, da gre za lažni ekskluzivizem – pa ni, ampak je samo uporaba klasične pošte v formi tednika na naslovnika oziroma naročnika. Sicer pa se te dni na Twitterju počutim kot v Miamiju na Winter Music Conference, ker se vsi pomembni/popularni DJ-ji z mojega spiska pravkar nahajajo tam ter twittajo neumnosti in zanimivosti, kakor nanese njihov trenutek. Tudi DJ-ji postajajo eni bolj vplivnih katalizatorjev Parti 2.0 koncepta, ki prav zažari v klubu. In tam najprej in nazadnje šteje glasba, učinek, atmosfera, slišano in doživeto. Čeprav sem že leta opazival, kako ljudje med koncerti na Exitu gledajo velika platna, kjer se v spodnjem robu valijo SMS sporočila, ki jih folk tipka in bere med dogajanjem. Kdaj bomo tako Twittali? Kmalu (jutri na SOF-u, recimo), ampak kdo bo potem plesal…?

Sicer pa sem še vedno prepričan, da je Web 2.0 samo ena izmed faz, skozi katere hodimo – drugače bi imel oznako Final, ne pa 2.0. Toda pri človeški radovednosti in inovativnosti je dokončno samo to, da nič ni dokončno. Tudi misli ne, zato pa blogamo…

Namesto sklepa raje ponudim malce zastonjske glasbe – za ljubitelje elektronike je tukaj zadnji Jontyjev miks Freaky Dancing

Za neelektroničarje pa izpostavljam tri mikse reeetro glasbe iz nekdanje skupne domovine, ki jih je zmešal DJ Kolja (legenda)

http://tinyurl.com/yudisco

http://tinyurl.com/yugorege

http://tinyurl.com/yugosmoot

Uživajte…

  • Share/Bookmark
 

Komentarji

6 odgovorov na “Parti 2.0”

  1. Človek - 26.03.2009 ob 11:59
    Človek

    Hmm,zanimivo je ja, kako se stvari odvijajo a vseeno, kot eden starejših ˝spremljevalec elektronike˝ seveda gledam na situacijo iz večih kotov.
    Illegal je skupina, ki si zasluži vsesplošno priznanje, odobravanje in vse kar paše zraven. Res enostavno respekt.
    Po drugi strani pa UP, ki ima svojevrsten pristop, želi ustvariti občutek mejnstrima, pa v mojih očeh ne izstopa. Vsa poslovna spremljava je seveda odlična, ves artwork, ki ga spremlja je odličen (kako tudi ne, saj so vpleteni izredni posamezniki), ampak zame je to samo kulisa. Manjka glasbeni koncept. In kulise so dodatek, ki pa je seveda danes na komercialnem področju stopil v ospredje. Vendar sam glasbeni pristop stvar naredi dejansko mainstrimovsko, ne zgolj preobleka. Tako je vedno bilo in vedno bo. Če na tem področju zgolj slediš popularnemu, ali tistemu, kar je že dejansko pase, potem svojih followerjev ne učiš in jih dolgoročno ne prilepiš nase, ker si pač eden izmed mnogih. V tem pogledu seveda kratkoročno izkoriščaš kritično maso, vendar pa hkrati pomagaš k nerazvijanju same scene.
    Na kratko če primerjam obe stvaritvi UP so kul, Illegal je pa respect. In sam bom spremljal oboje, ker je to pač del mojega življenja, tistemu, ki pa me vpraša za mnenje, pa bom seveda priporočil respect.
    Takšno je pač moje mnenje in tako se strinjam s tvojo mislijo o 2.0, nekatere stvari so samo faze, modne muhe, ki slej ko prej izginejo. Le tisti, ki pa gredo v elektroniki korak ali dva naprej, pa seveda ostanejo…

  2. Človek - 26.03.2009 ob 12:13
    Človek

    No in zraven sem preletel tudi Jontyjev mix, ki je del tistega, kar sem mislil. Če bi bil v tem dve ali tri leta, bi rekel, kul, ampak po petnajstih pač rečeš, heard it all before. Zvok je nekje iz leta 2003, ostalo pa seveda še iz prvih korakov minimal tehna… Pa da ne bi izpadlo, kot da želim kaj slabega ali da nekaj ˝pametujem˝, pač povem svoj pogled na celotno situacijo, pod dejstvom da so v ozadju zanimiva močna čustva do te glasbe….

  3. Tomica - 26.03.2009 ob 12:30
    Tomica

    Čas Urbanega plemena šele prihaja, to je moje mnenje in prepričanje. V oziru tvojega drugega komentarja pa sem ugotavljal, da so mlajši rodovi tisti, na katerih še vedno slonijo partiji. Morda tudi zaradi tega, ker še niso “vsega” slišali. In, ja – pogledi so dobrodošli, vedno; četudi nam niso nujno 100 % všeč, nam dajo misliti o čem, na kar sami ne bi prišli prvi trenutek miselnega toka…

  4. Človek - 26.03.2009 ob 16:31
    Človek

    Lepo slišat, da verjamešv ekipo, hvala bogu. Tudi sam držim pesti za vsakogar, ki se trudi, da bi naredil nekaj zanimivega, konec koncev tudi zaradi tega, da tudi mi (na katerih ne slonijo partiji, hehe), ne odhajamo vedno v tujino ali pa sedimo doma, ker pač nas nič ne preseneti… In ja na mladih svet stoji, ampak krojijo ga pa starci, zato sem apeliral bolj nate, kar se glasbe tiče ;) No kot rečeno, moja kritika ni mišljena negativno, čeprav se zaradi izražanja sliši kot taka, Podpiram, odobravam, ampak za enkrat še ne priporočam… Zanima me pa tudi tvoj pogled na dejstvo, da v Sloveniji ne premoremo enkrat mesečno elektronske zabave za starejše občane, na vsako stran meje pa jih je kot gob po dežju… Zakaj meniš, da se je to zgodilo?

  5. Tomica - 26.03.2009 ob 18:59
    Tomica

    Dobro vprašanje, na katerega ne morem dati jasnega in točnega odgovora. Vem pa, da je premalo klubov, v katere bi zvabil starejše ljudi – in zdaj ne mislim samo elektroničarjev. V 4ko pač (tako kot pri drugih žanrih/zabaviščih) nočejo hoditi med mladino, kar je – če se ozrem na partije – tudi jasno. Bodo pa, ko bo kdo vložil denar v partije, ki jih bo lahko za starejše tudi tržil… Ali pa najkasneje ob retro-vrnitvi prvotne elektronike, za katero sem prepričan, da se bo reciklirala – kot se vsi glasbeni žanri vračajo, če so sploh kdaj odšli…

  6. neobeast - 29.03.2009 ob 23:17

    Podobno, tudi jaz vec ne verjamem v fizicne flayerje. Ceprav se je izgubila neka umetniska komponenta, nek bolj zavzet artwork, sem po drugi strani vesel.
    Groza me je bilo vsega tistega odvecnega papirja, ki se je mnozil v nepregleden kaos. Zgodilo se je celo, da so v casu ultimativnega zasicenja flayer prostorov (glej vsaj metropol, romeo..) nekateri s5 zeleli izstopat s prvo dimenzijo pozornosti – velikostjo, kar je stvar se poslabsalo.
    Flayer kot kanal je odpovedal, smreke so resene. Vrnil se bo seveda z neko novo drugacnostjo cez cas.
    UP nebi komentiral, mi je fajn in mislim, da bo se bolj uspel.
    Cudno pa se mi zdi, da skoraj noben ne komentira bloga, pa saj si na prvi strani blogosa? hm

Komentirajte




Komentiranje iz tujine je omogočeno zgolj prijavljenim uporabnikom !