GLASBAtorij

Blog o glasbi in njenih (ob)stranskih pojavih…

dEMAgogija

Objavil/a Tomica 22.02.2010 pod glasba

»Ej jebem vam vašo televizijo, vsako leto znova nas napizdijo…« (Lado in Jurij v Not padu)
Po EMI 2010 je jasno, da spremembe ni bilo, pravičnosti in miru pa prav tako ne. Ema pač ni zgolj glasbeno tekmovanje z brezplačno promocijo (oziroma kot je danes na Pigačevi Facebook strani komentiral Boštjan 6pack Čukur: »Ema je na žalost nejboljša promocija singla ta trenutek. Večina jih je tam zaradi tega! Ne rabiš spota, ne rabiš žicat radijske urednike, ne rabiš dobrega komada…«), ampak se je v zadnjih treh letih, če ne že prej, razvila v izrazito politično manifestacijo. Od lobijev glasbenikov (in ekip za njimi) se je sprva prelevila v glasovanje za Lango oziroma proti njej, zdaj pa so v iskanju glasbene identitete slovenske popevke z odmikom v narodno-zabavni repertoar očitno našli svojega zmagovalnega konja. Tudi v tem duhu je moč prisluhniti zmagovalni skladbi letošnjega izbora, ki ima s popevko kot tako (pa tudi kompozitorstvom in samo močjo glasbe) sila malo opraviti. Včeraj je šlo za idejo in reprezentativnost harmonike kot združevalnega simbola Slovenije, ne pa za sam komad ter melodijo in trajnost obojega. Pod slednjim številni še danes pomnijo Danijela Popovića (Džuli) ali Tajči (Hajde da ludujemo), ki sta še danes prepoznavni evrovizijski skladbi za (pretežno) starejše poslušalstvo. Pri nas od Sester naprej nimamo evrovizijskega komada, ki bi bil res popularen, prepoznaven in uspešen širše od meja naše domovine – pa če se Rebeka še stokrat priduša, da je popularna v Srbiji in ne-vem-še-kje.
In zmagovalna Narodnozabavni rock je v prvi vrsti predvsem ogledalo zdajšnjega vodstva RTV SLO in njihove predstave o glasbi, ki jo poslušajo njihovi plačniki. Še najbolj in dobesedno v prvi vrsti, kjer sta sedela Možina in Guzej in z zadovoljstvom spremljala manifestacijo kolektivne plitkosti, neokusa ter izgube vseh kriterijev, ki se pač dogaja izvajalcem na Emi. Primerjava s klasično, staro slovensko popevko ni na mestu v obdobju amaterizma, kjer novokomponovani kompozitorji s svojimi partiturami (če jo kdo naključno sploh ima) ne sežejo do gležnjev kakšnim komadom, ki so stari nekaj desetletij in imajo trajno vrednost. Današnji še instantne nimajo, ker težko postanejo manjši, kaj šele večji hiti. Komadi, ki ne zaživijo in so kmalu po rojstvu pretežno abortirani kot neželeni otroci. Je pa na mestu primerjava s Prifarškimi muzikanti (kjer igra fant Rosvite Pesek), ki so bili jeseni zmagovalci Slovenske popevke. Slovenska glasba se pod zdajšnjim vodstvom obrača k narodno-zabavni interpretaciji – kot edini formi, ki lahko zmaga pod tem vodstvom.
Tako je spremenjena tudi osrednja funkcija Eme in njena prisotnost med gledalci. Relativno veliko reklame za izvajalce in voditelje (slednji so bili letos bolj grozni od benignosti najslabših izvajalcev) je verjetno prinesla solidno gledanost, a tudi vse več posmeha. Preko socialnih omrežij se danes komentira iz domače dnevne sobe, kot se je nekoč v lokalu ali ob skupnem pogledu. Tako je Twitter bil glavno izmenjavališče prebliskov, ki so se nekaterim gledalcem rojevali ob spremljanju sobotnega polfinala in nedeljskega finala. Glede na kopico komenta(to)rjev Ema še vedno zanima nacijo. Ene navdušuje, drugim zbuja bazična eksistencialna vprašanja. Ema pa ima to osnovno lastnost, da – ob zgražanju ali smehu – vedno prinese kupe vprašanj, na katere ni odgovora. Tudi taka precej osnovna so ponavadi preslišana, naslednje leto pa organizatorji naredijo, kot se jim zdi prav.
V našem primeru se sploh ne prične z glasbo, ampak voditelji: kdo favorizira Bernardo Žarn, ki je vodila sobotni polfinale abotno in nekonsistentno; brez posluha za sovoditelja; brez dobre prakse, ki poročevalko iz zakulisja na koncu pripelje na glavni oder. Seveda je Žarnova zgolj minorna napaka v programu v primerjavi z družino Flego, ki vedno znova doseže robove svoje netalentiranosti, dolgoveznosti in še česa v etru. Njun finale bi bilo dobro pomniti zgolj zato, da se ne ponovi več. Človek, ki ni duhovit, ne more duhovičiti – in brat Lorelle Flego je pač en tak model, ki bi bil duhovit zgolj v primeru, da mu kak scenarist napiše duhovit scenarij, kar ga za sinočnji finale ni imel. Sicer je že nekajkrat pokazal, da je že gostovanje v TLP zanj pogosto prevelik zalogaj; včeraj pa je le še potrdil, da preprosto ni za voditelja. Glede na proračun pa bi bilo tudi bolj posrečeno, da bi se vodenja lotil kak profesionalec za javno nastopanje, vodenje prireditev in podobnih sklopov, ki Andrejčku F. ne ležijo najbolje. Oziroma ogromno drugim gredo bolje od rok, ust in predvsem možganov.
Sicer pa sem med prireditvijo pomislil, da sta Flegova zgolj slepilni manever; kajti če se publika ukvarja z voditelji, je malce manj pozorna na nastopajoče. Oziroma v Eminem primeru nastopače, saj sta tako sobotni polfinale, kot nedeljski finale prinesla izvajalce, ki jim je Ema odskočna deska za potop v bazenu domače glasbe. V celotni masi vabljenih evro-debitantov tipa Anastazija, Vlado Pilja (alias Lepi Dasa), Tangels, Stereotipi in ostalih ponesrečenih nastopačev se mi zastavlja eno vprašanje – ali nihče drug noče sodelovati ali ne dobi povabila? Kajti to, kar je bilo moč slišati v dveh večerih, res ni cvetober domače glasbe, tudi pop glasbe ne. Sam sem sicer pričakoval, da bo zmagala kakšna Brigita Šuler (s komadom iz Lenderine skrinje) ali hišni Tangels, ampak harmonika je bila premočna. Sicer je sama ideja zmagovalnega komada nadgradnja stare Henčkove uspešnice ‘Polka, valček, rock’n'roll’, v smeri mash-upa in me prav zanima, kako bi ti dve zasedbi skupaj odigrali kak celo(s)ten koncert. Ampak Eurosong je pač ena pesem, ne album ali koncert.
To je Ema in to je okolje, v katerem živimo. Če bi nadaljeval s političnim diskurzom iz začetka tega bloga – za vse je tako ali tako kriv premier Pahor. Ker ni zamenjal vodstva javnega RTV zavoda po volitvah, ampak bo počakal na konec mandata. Tako se lahko nadaljujejo prakse, ki imajo manj zveze z lovom sodobnosti, več pa z Eminim populizmom, ki – ne glede na izbirni ter glasovalni sistem – ne (z)more ponuditi pretežno poslušljivih, če že ne popularnih komadov. Ta ‘drobna’ komponenta, od katere živi pop industrija, pač pri nas in naših pop glasbenikih ne igra pomembne vloge. Zato pa se ljudje toliko prej stopijo, ko slišijo harmoniko, ta germanski oziroma armenski inštrument…
  • Share/Bookmark
 

Komentarji

44 odgovorov na “dEMAgogija”

  1. juronja - 22.02.2010 ob 17:30

    Se večinoma pridružujem tvojim mislim, vendar!! ŠE VEDNO NE razumem ljudi, nonstop se delajo norca in govorijo o tem kako je bedna ema, a gledajo pa tut takšni, ki IMAJO dober okus (to je seveda relativno) za glasbo!

    Glede eme (tudi evrovizije in podobnim) idolom in popstarsom je pri meni simpl, ker ni kul, ne gledam!

    Kritike je bilo že ogromno, pa še vseeno folk gleda, pa tut če se norca delajo. A mi lahko razližiš ta fenomen??

    Če bi jim drastično padla gledanost pol bi rtv razmislil o novih pristopih, dokler se še pa prodaja, bo ostalo kot je. To je problem z RTV4, skrbi jih prav to!

    Drgač pa dobri posti, jih kr spremljam!

    Sam tole emo pa bi lahko že folk prebolel, prerasel, pozabil.

  2. Dinozaver - 22.02.2010 ob 18:32

    ah, ja. majhna zmaga za harmoniko, velik udarec za “urbano” glasbo (ne zameri tele male žlehtnobe)…

    ampak resno, eurosong je poleg promo dogodka vseeno tudi tekma. in v tej tekmi smo se doslej prilično ušivo odrezali. treba je torej poskusiti z drugimi konji. v tej luči se mi zdi folkpoprock (saj bodo verjetno tako prevedli naslov, ne? vsaj upam, da si ne bo kdo izmislil kake traparije) dokaj logičen poskus. nz muska je pač vsaj toliko avtentična kot slo-rock (to je seveda za kalamare pretežka oznaka), tradicijo ima že daljšo. in do sedaj je bila nz zvrst na izboru za eurosong scela zapostavljena. ergo… poskusimo, naj se izkaže. navsezadnje nas pred svetom ni sram avsenikov, ali pač? tudi precej bolj higienično se mi, da uporabimo domače etnoglasbene prvine, kakor pa vseprisotno dalmatinsko-grško-turško jušno osnovo. da ne omenjam kakega fejk-keltskega za lase privlečenega štofa.

    in če potem pogledam tistega norveškega pobiča-goslača (in tri punčare zraven), se mi zdi, da nismo čisto v podnu, haha.

    sicer pa se mi zdi, da nz rock ni imel kake hude protekcije pri šefih rtv. pustili so stvarem, da so šle svojo pot. morebitne manipulacije s televotingom so pa samo legitimno “izkoriščanje možnosti sistema”.

  3. Simona Rebolj - 22.02.2010 ob 22:07
    Simona Rebolj

    Bi podpisala vse, kar si zapisal, če si ne bi zdesetkal verodostojnosti z omembo Sester kot nekakšnih presežkov. Sorči, ampak presežek ne more bit noben nastop, ki na ESc pristane na 25. mestu. Saj ne iščemo tega? Sestre so imele maksimalno slabo izvajan šlager in najbolj neokusen imidž stoletja in to po Dani International, ki je obvladal(a) sceno v vseh ozirih. Skratka, na koncu izpade, da uspešno pokritizira okus nekdo brez okusa … hehe …

    Sicer pa ni pomoči, ker Slovenci niso glasben narod, več kot očitne so tudi težave z identiteto, ja. Saj vidiš drugi komentar. Slovenec, ki misli, da je fora v harmoniki (s harmoniko ni nič narobe, ampak z infantilnim razbijanjem po njej) opljuva norveškega pobiča, goslača s punčarami. Mu pač ne uspe spregledat, da je norveški goslač klasični ruski violonist z velikimi uspehi v klasični glasbi, ki med drugim fura tudi zavidljivo dobičkonosno folk glasbo, kakršne kvazi naši (ja, germanski) narodnozabavni svirači pač zlepa ne spravijo skupaj. Niti nimajo spirita. Nekaj skrivnosti je v erotiki. Z erotiko imajo pa kakopak težave antimuzikalični narodi.

  4. Tomica - 22.02.2010 ob 23:13
    Tomica

    juronja – Me veseli, hvala za pohvale. Z Emo pa je tako – sem jo pred leti nehal gledati in nato pred leti znova začel. Že zaradi tega, ker so izrinili oddaje z “mojo” glasbo in zarolali “svoje”. Pa tudi: glede na to, da plačujem/plačujeva zanjo kot vsi ostali, me zanima, kakšno glasbo mi bodo predstavili oziroma bo predstavljala deželo v Evropi in širše. Ema ni samo glasbeno tekmovanje, ampak je že (deset)let(j)a tudi pop dogodek bolj ali manj širših razmer.
    RTV SLO pa ne bi opustila Eme zaradi gledanosti same. Hipotetično: če bi zadeva postala v vsej Evropi manjša od vaške veselice, bi jo naši šele pograbili. Ampak mogoče bo en dan tam, v javnem zavodu, tudi kdo, ki bo ločil med kvantiteto in kvaliteto.

    dinozaver – Ni frke glede urbanega. Sem se spraševal, koga od mojih urbanih izvajalcev bi poslal tja. In tudi če bi kdo (prej menedžer kot bend ali izvajalec) po pomoti prijavil komad, ga ne bi sprejeli v tekmovalni spored. Niti hip hoperja, niti DJ-ja oziroma producenta, niti rock bend brez narodnozabavne komponente. O možnostih pa… Hm, a imamo privlačen jezik? Scenski nastop? Njo ali njega, ki bi pritegnil pozornost? To zadnje nedvomno; če si ta kalamar še obuje Dr. Martense (ki so znova v modi) namesto kavbojskih škornjev… Nimam pojma, kako bodo po Evropi reagirali na naš kvazietno. Bi pa dodal, da je bolje oponašati nekaj svojega kot mediteranski melos, to si dobro ugotovil.

    Simona – Sestre niso bile presežek, ampak projekt s komadom, ki se je vrtel in se še kdaj zavrti na radiu. Niso bili prepoznavni samo kot transvestiti, ampak si je folk zapomnil, da lahko podari ljubezen. Popularne in prepoznavne pri nas, kot pišem zgoraj. Pa ne trdim, da je komad presežek – ampak bil je vsaj nacionalni hit, česar kaka Gotarjeva z Belim cvetom ne more trditi (da omenimo še koga, ki je ‘fasciniral’).

  5. Dinozaver - 23.02.2010 ob 06:11

    draga simona, to, da je pobič “klasični ruski violonist z velikimi uspehi v klasični glasbi”, ga očitno čistno nič ne ovira pri ustvarjanju bebavih popevčic na prvo žogo. tako kot akademska glasbena izobrazba ne ovira brigite šuler pri fušanju in raznih samarah.

  6. nevenka - 23.02.2010 ob 07:16
    nevenka

    Ja, in še če ne padeš dol zaradi narodnozabavne harmonike, si gnil komunajzer zaradi katerega je umrlo toliko nedolžnih ljudi.
    Mene vedno na rit vržejo te neverjetne korelacije.

    Potem grem pa mirne duše na harmonikarski koncert v Križanke in poslušam Glasbo.

    Ema je prav zrcalo kulturnega nivoja ljudi, ki so odgovorni za dvig nivoja, torej za popravljanje povprečnega okusa. Koliko nižje sploh še gre?
    In koliko časa bomo morali v “muziki” poslušati še
    wouwou in aAa, ko je tekstopiscu zmankalo besedila za refren?

  7. nevenka - 23.02.2010 ob 07:48
    nevenka

    Veš, kaj bi jaz naredila enkrat. Povabila bi k sodelovanju res naše najboljše glasbene ustvarjalce, ki so sposobni ustvariti in so tudi že ustvarili “klasiko” naše glasbe. Glasbe, ki je bila lepa in jo ljudje radi poslušajo.
    Potem bi pa sami med seboj izbrali izvajalca z najboljšo pesmijo in ga poslali na Evrovizijo.

    Meni gre EMA, taka kot je, resno na živce.

  8. Dinozaver - 23.02.2010 ob 08:19

    nevenka, “naši najboljši glasbeni ustvarjalci” in tvorci “glasbe, ki je bila lepa in jo ljudje radi poslušajo” so vendar redni gostje tako eme kot ostalih pomembnih festivalov. ali pa so tu mogoče mišljeni privšek, adamič, soss in ostali pokojni mojstri? s temi si žal ne moremo več pomagati.

    poleg tega tak način izbiranja ne bi bil dovolj demokratičen, saj bi bila širšim ljudskim množicam (da ne rečem davkoplačevalcem) scela odvzeta pravica odločanja.

    kdo bi izbral žirijo? kdo bi izbral kandidate? kakšni so kriteriji za “najboljšega glasbenega ustvarjalca”? kje je tu oglaševalski prostor? spektakel? kje je zaslužek operaterjev fiksne in mobilne telefonije?

    glede na pričakovani izplen bi bilo pa tako najbolj ekonomično, če bi tekmovalno skladbo vsakič izdelali kar na rtv-ju, v okviru delovnega časa in s kolektivno pogodbo določene plače. primernih kadrov je tam na pretek.

  9. nevenka - 23.02.2010 ob 08:34
    nevenka

    Ja, saj priznam, da je moje razmišljanje zelo naivno. Je pa bilo dobronamerno.

  10. Dinozaver - 23.02.2010 ob 08:41

    in moje zelo sarkastično, nevenka.
    ker v resnici mi za evrosong dol visi, za narodnozabavni rock pa tudi.

  11. NoMercy - 23.02.2010 ob 10:57

    le kako je dovoljeno “poražencem” in njihovim lizačem kao kritikom sploh komentirati karkoli ???
    Če bi 4. na OI (v katerikoli disciplini) kaj bevsknil, ga vržejo ven iz reprezentance – doživljensko!!
    Luzer je “luzer” – simpl. Vsakdo, ki se z luzerjem poistoveti je pa še večji “luzer”.
    To, da luzerjem dišijo javna sredstva za lastno promocijo in so podobni zapisi samo sanje nedojebancev je pa itak pofl.

  12. mweiss - 23.02.2010 ob 11:39

    Strinjam se s Tomico, pa tudi s Simono o “sestrah”. Že leta penim, ker je Radovič uspel ukiniti še poslednjo glasbeno oddajo v malce bolj urbanem stilu in zgolj forsira Kopitarje, Romihe … Vse to bo pustilo daljnosežne posledice in nekaj uredniških mandatov bo potrebno, da se povzročena škoda vsaj malce sanira.
    Ja, pa pevec Prifarskih muzikantov je poleg omenjenega tudi vodja izkopavanj kosti v Barbara rovu. Ravno prav pofarban tič za trenutno vodstvo RTV-ja.
    Takle mamo!

  13. Tomica - 23.02.2010 ob 11:41
    Tomica

    NoMercy – “le kako je dovoljeno “poražencem” in njihovim lizačem kao kritikom sploh komentirati karkoli ???” Fašiste so imeli rajši v Nemčiji med leti 1933-45. Sicer pa tole ni razprava o olimpijskih igrah, ampak Emi. Na kakem drugem blogu boš bolj razumljen.

  14. NoMercy - 23.02.2010 ob 12:09

    Tomica: luzer JE luzer – negede na čas in neglede na “panogo” — in EMA je pač tekmovanje za javna sredstva, da udeleženca – zmagovalca – izstreli v prepoznavnost …
    Se pa strinjam, da je takšna “tekmovanja” za izločiti iz uporabe javnih sredstev :)

  15. Tomica - 23.02.2010 ob 12:17
    Tomica

    NoM – Samo ena korektura. Ema je tekmovanje z javnimi sredstvi. In mislim, da se ne more kar izločiti iz uporabe javnih sredstev, ker bi potem moral še kaj na RTV. Pa ne, da bi jim škodilo malo varčnosti; ampak to se ne bo zgodilo, dokler jih financiramo. Niso oni Pop TV, ki ima bistveno čiste(jše) račune, kaj se splača in kaj ne, kaj je gledano in zanimivo…

  16. NoMercy - 23.02.2010 ob 12:32

    Komu naj predlagam, da naj se EMA (in podbne štorije) dogajajo tako kot razna tekmovanja za Miss – lepo naj si nekdo kupi licenco in to izpelje.
    Da so zaposleni (komentatorji, voditelji … ) na RTV “zvezde” mi je OK – gre za službo kot tako. Tisto, kjer se pa izvaja tekmovanje in nagrado dobi … je pa za izčistiti iz nacionalke vsaj, dokler sem obvezen plačevati naročnino zato, ker imam elektro priključek na bajti.
    Ko bom naročnino plačeval kot uporabnik njihovih storitev se pa RTV spet lahko gre tudi EME … :)

  17. Tomica - 23.02.2010 ob 12:48
    Tomica

    “Da so zaposleni (komentatorji, voditelji … ) na RTV “zvezde” mi je OK – gre za službo kot tako” – Po mojih infotih je to ekstra honorar, ne gre to kar v službo – pa če si zaposlen ali ne. Sicer pa je vprašanje, če je kdo od teh voditeljev dejansko zaposlen na RTV. Še za Maria so rabili 13 let, da so ga vzeli v redno delovno razmerje…
    Komu predlagati? Hm, koga razen RTV pa bi Evrovizija zanimala? Oziroma – dvomim, da lahko kdo spelje zadevo profitabilno. Sploh v 2010, leta 1980 bi bilo lažje.

  18. NoMercy - 23.02.2010 ob 12:56

    Mislim, da sem s tem, ko sem napisal “službo kot tako” bil zadosti jasen — ni nujno, da je to “redno delovno razmerje z delodajelcem” … je pač “šiht” – vsakodnevna ali stalno ponavljajoča se dejavnost nekoga (večinoma za pridobivanje “hrane” za položnice) :)
    ————
    mogoče je pa EMA prav lepo izhodišče, da se kakšnega urednika zaradi nemarne uporabe denarja (če EMA ni vsaj na + nuli) sune v sedalni del :)

  19. Jasna - 23.02.2010 ob 13:59

    Niti Pahor niti Širca ne moreta zamenjati vodstva Rtv-ja. Vse je odvisno od programskega sveta. Slovenci imajo skladbo kakršno so si sami želeli. Se bomo že navadili. Meni ni všeč mešanje teh dveh žanrov ampak slišala sem, da je to počeli drugi, tudi Zlatko Kavčič z svojimi tolkalci. Zmešal je na Golici in Hendrixsa, če se ne motim Foxi lady. To se mi je zdelo grozno, sploh od nekega kao jazzista, ki se ima za nekaj.

  20. mweiss - 23.02.2010 ob 14:44

    Zlatko Kavčič, da je glasbenik? Ne me basat. Še v delu Marka Pogačnika je manj diletantizma kakor pa v Kavčičevem rumbldrumlanju. Kavčič je jazz bobnar ravno toliko, kot je bobnar švedski kuhar pri Muppet Showu. :)

  21. Simona Rebolj - 23.02.2010 ob 14:45
    Simona Rebolj

    @Tomica:

    Ja, razumem. Ampak nacionalnih poden hitov je bilo na Slovenskem že preveč. Ta komad od Sester je samo še dodatno pojasnil, da pri nas lahko postane nacionalni hit, ki ga nikjer po med popularno glasbo Evropi ne bi poslušali niti sekunde. Da je eden izmed najslabše uvrščenih komadov na Eurosongu in med najslabše uvrščenimi tudi vokalno najslabše izvedenih komadov postal nacionalni hit dojemam osebno kot pač eno izmed sramot. To sranje niti oznake šlager ni bilo vredno. Da se je z avtorstvom blamiral Magnifico, je pa njegov problem. Zgodilo se je verjetno predvsem zato, ker se je Magnificu zdelo, da mora naredit sranje za drugorazreden festival. Kar pomeni, da si je očitno domišljal, da je nivo Hir aj kam hir aj go nekaj več od Eurosong nivoja. No, je pa kvečjemu ta nivo primeren za ESC. Tako to gre. Jebeš podarjeno ljubezen, če je fuk porazno zanič.

    @Dinozaver:

    draga simona, to, da je pobič “klasični ruski violonist z velikimi uspehi v klasični glasbi”, ga očitno čistno nič ne ovira pri ustvarjanju bebavih popevčic na prvo žogo. tako kot akademska glasbena izobrazba ne ovira brigite šuler pri fušanju in raznih samarah.

    Se popolnoma strinjam, da akademska glasbena izobrazba ne ovira Brigite Šuler pri samara fušanjih. Nima pa to nobene zveze s CV-jem Rybaka. Brigita Šuler na mariborski osnovni in srednji glasbeni šoli nima nobenih vidnih presežkov. Marsikdo jo naredi. Zato se je pametno odločila, da na akademiji vpiše glasbeno pedagogiko, da bi lahko v osnovni šoli poučevala glasbeni pouk, kar je tudi počela. Maksimalno nezahteven žanr in nivo popizvajalke, ki si ga je izbrala, daje pač takšne rezultate. To je podobna blesarija kot obvestilo, da se je Verbotnova šolala v opernem petju. Ja, lepo in jasno nam je, zakaj ni v tej sferi ostala.

    V Rusiji potekajo zadeve malo drugače, že kar se tiče osnovnega in nadaljevaljnega šolanja v glasbeni umetnosti. Šulerca takšnega drila nadarjenih otrok ni doživela niti od blizu, kot ga je med drugim Rybak. In na Akademiji se ni šolal za učiteljico glasbe, ampak nadaljeval kariero violinista, pri čemer ima v žepu zmago na nacionalnem festivalu izbranih mladih talentov klasične glasbe. Tega v Sloveniji pač ne poznamo.

    Rybak je v krogih klasikov požel precej zgražanja, ko se je odločil, da bo vmes za razvedrilo tudi malo folkal in se prijavil na Eurosong. Seveda ga veličine pri tej odločitvi sprva niso podpirali, a so se sprijaznili. Vendarle pa je Rypakov razvedrilni folk pač take sorte, da ti je takoj jasno, da tip ni samo nek amater, ampak točno ve, kaj dela in zakaj. No, vsaj meni je bilo takoj jasno, v čem je razlika med neko Šuler Brigito in njim, zato nisem bila presenečena nad njegovo glasbeno zgodovino. Tebi in še marsikomu očitno te razlike ostajajo neznanka. Zato pa imamo Emo, kakršno imamo. In zato je odraz naših najbolj protežiranih afengunc poparjev, kakršna je Ema. Zato si naš folk še vedno misli, da je harmonika pač harmonika, violina pa pač gosli in neki pop design kalamar mislijo, da so rockerji. “Zmešnjava.” Žal.

  22. NoMercy - 23.02.2010 ob 15:14

    @ Simona Rebolj: malo računanja ne škodi. Rusija ima (Wiki) cca. 116 mio prebivalcev // Si ima 2 mio. če se malo igramo številke je ruski potencial 80x večji => torej bi morali rusi proizvesti 80x več, bolje (brez upoštevanja sinergij, vulkanskih efektov zaradi koncetracije talentov na ozkem prostoru (npr. velika mesta)… kot SI.
    Torej je za “fer” primerjavo potrebno ali “presežek” enih deliti ali “manjko” drugih množiti z neko cifro, da pridemo do izenačenja nivojev: npr. doseženega mesta na EVS :)
    Moj “fer” bi bil npr. doseženo mesto na EVS deliti z deležem prebivaltva posamezne države v celotnem deležu vseh prebivalcev nastopajočih držav :) pa še kaj bi dodal manjšim, ker ne morejo dosegati dodatnih efektov koncentracije talentov.

  23. Bucka - 23.02.2010 ob 15:25

    “Veš, kaj bi jaz naredila enkrat. Povabila bi k sodelovanju res naše najboljše glasbene ustvarjalce, ki so sposobni ustvariti in so tudi že ustvarili “klasiko” naše glasbe. Glasbe, ki je bila lepa in jo ljudje radi poslušajo.”

    Kdo pa naj bi to bil?
    Če pogledamo, so ravno povabljeni “iztržili” najmanj.

  24. Bucka - 23.02.2010 ob 15:27

    Glasbeni ustvarjalci danes ne vedo vec, kaksno glasbo delati, ker se je tako malo kam prerine, po drugi strani pa vsi govorijo, da ni kvalitetne muske in se zato ne vrti, ne prodaja plošč in podobno.

  25. Simona Rebolj - 23.02.2010 ob 15:41
    Simona Rebolj

    @NoMercy:

    Saj ne, da ne bi bil tvoj aspekt tudi zanimiv in ne bi igral vloge, a žal ne igra pomembne vloge, namreč produktivnost, kreativni potencial, nivo in kultura prebivalcev ni najbolj odvisna od števila le teh, da bi lahko rekli, da so majhne države praviloma na vseh področjih zaostale kot kakšna afriška plemena, velike države pa praviloma brezmejno napredne na vseh frontah.

    Ne pomeni, da so male državice izrazito brez dobre muzike, velike pa prekipevajo od talenta. Na ESC se zadeve sploh ovijajo še drugače. Anglija na primer kategorično propada, čeprav vemo, da ima na svetovni pop sceni veliko uspešnih izvajalcev, vendar na ESC pošiljajo svoje tretjekategornike. Na vrh lestvice se uvršča veliko malih držav s svojimi takimi in drugačnimi talenti. Tudi naši dragi balkanososedi na primer. Tudi Malta velikokrat brez kakršnih koli podpornih sosedov ali gastarbajtarskih glasovalcev itd. Naša tuga je, da smo država, ki pošilja tja svoje najbolj protežirane izvajalce, zvezde, ki so v bistvu tretjekategorniki. Zato nas lahko zadeva v smislu kroničnega poraza bolj boli, kot bi bolelo kakšno malo Irsko, ki ima veliko odlične zabavne glasbe. Nikakor samo mega uspešnih U2. Skozi sito naših vrlih komisij pride naprej Brigita Šuler, posebni povabljenci so pa Stereotipi. S takim narodom s svojimi domnevnimi strokami je nekaj hudo narobe.

  26. Jasna - 23.02.2010 ob 16:07

    mweiss: On se ima za dobrega, ne vem kaj misli Tomica, jaz se strinjam s teboj. Fantje, so čisto v redu samo mogli bi se šefa znebiti.

  27. Jasna - 23.02.2010 ob 16:21

    Torej, tale Rybak je nekakršna Vanesse Mae, ali Maksim Mrvica ali kaj?

  28. Simona Rebolj - 23.02.2010 ob 17:44
    Simona Rebolj

    @Jasna:

    “Torej, tale Rybak je nekakršna Vanesse Mae, ali Maksim Mrvica ali kaj?”

    Hehehe … Ja, točno tako. Norveška Vanessa Mae z beloruskimi (okej še pod SZ) koreninami. Edino ni mi jasna zmešnjava, ker naj bi po navedbah Wikipedie, ko je začel pri petih letih z violino, že bili priseljenci na Norveško (oba starša glasbenika ofkors), vendar je v intervjuju opisoval svoje izkušnje in razlike pri šolanju pod manično rusko šolo in pristopi na Norveškem ter tegobami prilagajanja v eno in drugo smer. Ne vem, ali je imel od začetka pač ruske učitelje po starših al’ kva. Ne spomnim se več natančno.

  29. Simona Rebolj - 23.02.2010 ob 17:45
    Simona Rebolj

    Aja, Mrvica pa tudi, ker je šolan violinist in pianist, a je za nastope in tekmovanja povzel prvensveno violino.

  30. lordwales - 23.02.2010 ob 18:10

    Pahorjeva mehkoba se kaže v trdoti Eme.

    Ne bi bil že čas, da naš premie urdari po mizi in s ezahvali aktualnemu vodstvu tv nacionale za vse dobro in slabo, in za vodilne poišče malce manj polaririzirane ljudi.

    Spet se bo opozicija drla politično kadrovanje,
    zaradi mene na čelo tv nacionale postavijo kogar želijo – samo naj enhajo z takimi bedastočami.

    Dost je bilo tega

  31. nevenka - 23.02.2010 ob 18:16
    nevenka

    Oh, Bucka, ti si med povabljenimi našla kakšnega našega dobrega in uglednega glasbenika?
    Na Emi je bil nivo en fingart nad Murkom.

  32. lordwales - 23.02.2010 ob 18:21

    Nevenka – še Murko nese Emo. Prav zares.

  33. Dinozaver - 23.02.2010 ob 18:21

    ojej. še maksim mrvica… saj razumem, da je štancanje teh ultraplehkih priredb bolj donosno od rahmaninova, da ne omenjam kake sodobne resne glasbe (ki je bila nekaj časa maksimov forte), ampak tudi če bi bil rybak joshua bell, kremer, stern, heifetz, you name it, ne bi mogel pozlatiti dreka. vsak ima seveda pravico početi, kar hoče, ampak imenujmo stvari s pravim imenom in se ne sklicujmo na cv-je. ta debata je še bolj jalova od tiste o evrosong debilani.

  34. Bucka - 23.02.2010 ob 19:59

    Nevenka: saj zato sem vprašala, kdo naj bi to bil, ker po moji logiki bi morala biti enačba nekako taka: dober ustvarjalec glasbe = razlog za povabilo.
    Zdaj pa..ali je problem v ustvarjalcih ali pa v tistem, ki jih je vabil.
    So povabljenci pravi, so tisti, ki zbirajo povabljence pravi, imamo prave ustvarjalce, če ja, kje so oziroma zakaj jih ni, ali je problem v samih festivalih ali nenazadnje v družbi, saj naj bi glasba bila tudi odsev le nje.

  35. NordStar - 23.02.2010 ob 20:53

    Precej negativna mnenja. Mogoče ne razumete bistva. Gre za “glasbeni cirkus”, da se nekaj dogaja. Glasba ni šport in glasovanje na EVS nima veze z glasbo. Važna je spodobna predstavitev države in to je to.

  36. Simona Rebolj - 23.02.2010 ob 21:33
    Simona Rebolj

    @Dinozaver:

    Včasih je bolje, če zmanjka argumentov, utihnit in se ne blamirat s takimi nepotrebnimi izpadi, kot si ga uprizoril v svojem zadnjem komentarju.

    O kakšnem dreku blejaš ves užaljen. Ja, med klasiko in popom je razlika. Pop je pop, klasika je klasika. Pop priredbe so pop priredbe, ni izvajanje klasike, in ja, so bolj donosne. Folk je folk in ni simfonija. Bravo! Pogruntal si. Saj počasi bo šlo. Ampak znotraj popa in znotraj vsakega žanra posebej so boljši ali slabši nivoji, boljše ali slabše izvedbe. In primerjat Šulerco in Rybaka v kakršnem koli oziru je idiotizem par ekselons. To je vse.

    @NordStar:

    Glasovanje na ESC ima veze z glasbo in to zelo. Ne pa samo z glasbo. Tudi s šovom, stajlingom, imidžem itd. Pri ESC igra vlogo tudi zgodovina zvestih poslušalcev in gledalcev. Da tretje leto fora, ki je zažgala dve leti nazaj, nikogar več ne gane … hehe … Na primer.

    Finci bodo letos tudi imeli harmoniko na odru. Ampak s šopkom seksi bejbik … hehe …

  37. NordStar - 23.02.2010 ob 21:59

    Simona z glasovanjem sem mislil takole. Nemčija vedno da 12 točk Turčiji. Ker je pač v Nemčiji veliko turkov in vsi radi glasujejo “za svoje” ne glede na GLASBO. Slovenija je tradicionalno naklonjena Hrvaški. Isto je pri Baltskih državah, kjer so narodi pomešani in potem si med sabo potalajo najvišje ocene. Torej se NE glasuje za glasbo. Iz tega sistema se uspe dvignit le izreden presežek (lahko tudi glasbeni).

  38. Dinozaver - 23.02.2010 ob 22:02

    se pač rad blamiram, ne? sicer pa si me precenila. o muski nimam pojma. križanke pa rad rešujem, to pa.

  39. Simona Rebolj - 24.02.2010 ob 00:21
    Simona Rebolj

    @NordStar:

    Ta filozofija o diasporah nima prioritetne vloge in veliko manjšo, kot bi si radi poraženi in užaljeni domišljali. Ne glede na to, da dejansko obstajajo države, ki so muziki iz določenih držav, večinoma sosednjih, avtomatsko bolj naklonjeni (ker jo pač bolj poznajo), na končen rezultat ne vpliva odločilno. Tudi Slovenci ne damo Hrvatom največ točk, če so totalno zanič. Lani smo dali Bosancem, prej Srbom itd. V vsakem primeru se pa visoko uvrščajo tudi države brez sosedov, samo zaradi nastopa. Na primer Malta. Micena brez sosedov mirno pride na 2. ali 3. mesto. Finska s sosedi je vedno pušila na dnu. eEnkrat pa zmagala z Lordi. Srbi so zmagali z Molitvo, bili drugi z Jokrimovičem in vsi so vriskali, da imajo svoje raztrosene po celem svetu. Lani niso prišli niti v finale. Imeli so res obupen komad in nastop. Skratka … Se zgodi, da se visoko uvrstijo tudi gnili komadi in nastopi, ampak ne zaradi sosedov, ampak zaradi neke kategorije vsesplošno popularnega gnilega okusa. Sicer pa večinoma dejansko na vrhu kotiraju najboljši nastopi, ki jih je možno slišat in videt na festivalu pač.

    @Dinozaver:

    Vedno me veseli, če koga precenjujem, ker se ne zgodi pogosto … hehe … Tako da samo želim, da bi v tem veselju užival z mano.

    Lp

  40. Engelbert Humperdinck - 24.02.2010 ob 03:56

    “primerjat Šulerco in Rybaka v kakršnem koli oziru je idiotizem par ekselons.”

    aja?

    glede na to, da sta oba pop – za en drek pop, da ne bo pomote – je med njima res malo razlike.

    in ja, če se ribak userje, smrdi … šulerjeve pač pri fušanju ne ovira mariborska srednja glasbena, ribaka pa ne moskovski konservatorij.

    tako da: ni razlike med sranjem od šulerce in sranjem od ribaka, in pika.

  41. nevenka - 24.02.2010 ob 04:33
    nevenka

    Bucka, skoraj menim, da naši festivali niso preveč atraktivni sami po sebi, imam pa občutek, da naši glasbeniki, ki so si ustvarili neko resno ime s samostojnim delom, ne želijo tekmovati, za njih je njihov tržni delež, oziroma delež zveste publike že vse.
    Sprijazniti se s povprečnim okusom, ki ni ravno na nivoju, je pa žalostno.
    Tudi taki organizatorji, ki postavljajo neko EMO, bi se morali tega zavedati, da bi med vsemi temi večnimi glasbenimi začetniki, ki nikoli ne napredujejo, izbirali vsaj perspektivne in pomagali ustvariti kvaliteto.
    Zame je prava tragedija kaj vse, tudi sicer, ujamem na televiziji, čeprav zelo urno preklapljam programe.
    Poslušalca in gledalca nihče več ne vzgaja.

  42. miha - 24.02.2010 ob 16:53

    Zmagovalka Eme je to, kar slovenski narod želi poslušati, pa govorite kar hočete.Letos je bilo najbolj pošteno: nobene žirije,ampak samo publika s po enim telefonom.In ljudje so želeli, da da jih ta zvrst glasbe zastopa v Oslu.Bomo videli,morda pa bo opazno. Prve nagrade pa ne bomo kot država nikoili dosegli pa pošljejo kakšnega Mozarta tja.Velja pa samo prvo mesto, ostalo nič

  43. Bucka - 24.02.2010 ob 16:55

    Nevenka: Saj festivali so včasih imeli to vlogo, da se je nekdo lahko malce pokazal javnosti, opozoril nase, se lansiral ali kaj podobnega. Zdaj pa ne vem več, kakšno funkcijo imajo.
    Glasbeniki, pod katerimi mislim tiste, ki delajo glasbo in ne tiste, ki jih izvajajo (veliko je namreč izvajalcev, ki jim tako glasbo kot tekste naredijo drugi, oni samo izvajajo, bi zelo radi delali musko, ki bi nekaj bila in ne krneki, le da je zdaj stanje tako, da ne vedo več, kako preseči nivo, ki se je močno spustil. Poleg tega je potreben tudi dober izvajalec, ki bo neko stvaritev primerno izvedel.
    Kdo so bili povabljeni, se ve… Greblo, Legovič ipd.

  44. Simona Rebolj - 25.02.2010 ob 02:04
    Simona Rebolj

    @Engelbert Humperdinck:

    Se popolnoma strinjam, da noben, ne moskovski, ne norveški ali hunglalunga konzervatorij ne preprečuje nikomur, da bi se usral. Tudi nobenemu astronavtu ali doktorju mikrobiologije ne.

    Ne razumem pa pojasnila, da sta oba za en drek pop.

    Eurosong ima neko zgodovino, svoje stalne fene, nek nivo in žanre znotraj popa. Šulerca in Rybak pa znotraj tega okvira definitivno nista isto. Rybak namreč na ESC zmaga in podre celo rekord v točkah (ob glasovih publike in strokovne žirije 50:50), medtem ko se Šulerca po mojem mnenju ne bi prebila niti v finale. Enako se ne more s fušanjem in sranjem prebit v finale niti Rebeka ali Dežan s tistim, kar je izvajal, in na način, na kakršen je izvajal. Da bo Rybak zmagal, je bilo meni, in ne samo meni, jasno že pred tekmovanjem. Kako je to mogoče, če je vendar enak drek kot Šulerca ali Rebeka itd.? Za Šerifovičko in Joksimoviča mi je bilo prav tako jasno, da bosta zelo visoko, ne nujno zmaga. Itd. Kako je lahko nekaj takega jasno, če je pa vse isto???

    Kaj ti hočem povedat … Da tvoj statement ničemur ne koristi. Če bi lahko ti izbiral komad na Emi, bi rekel, da je vse isto sranje, ker gre za en drek pop. Nekoristno in tudi neresnično za potrebe ESC. Jaz bi rekla na primer drugače. Komad in izvedba Gala in Hamota je primeren za visoko uvrstitev na ESC. Ampak je treba poskrbet za garderobo, ki je porazna, kar takoj zbije možnosti. Hamotu samo zamenjat infantilno majčko, Gala vreč iz tepiha v mešanico elegance in treši luka. Treba je izbrat bolj kičasto okusen klavir in oba porinit malo bolj skupaj na sceni in ju locirat zgolj z efektivno osvetljavo. Itd. Na primer

    Skratka, obstajajo pop izvajalci, ki se odpravijo na ESC s točnim zavedanjem, kako morajo zapakirat svoj nastop in kaj zažge. Nekateri pa špekulirajo in vreščijo pa saj je vse isto sranje. Komu pa to pomaga? Slovencem, ki gredo na Emo že ne. Rybakom, Bilanom in Šerifovičkam pa dol visi, če Slovenci, ki zapravljajo denar za poraze, vriskajo, da je itak vse isto sranje. Oni so zmagali. In to zelo na zihr in še samozavestno. Za njih bi bila slaba volja uvrstitev pod peto mesto. No, mi bomo pa letos računali na gastarbajtarsko podporo, na Nemce in Avstrijce, skratka narodnozabavnoljubce. Kar nam pomeni uspeh, da sploh lahko na kaj računamo. Samo nesamozavestna špekulacija spet. Heh. Nekateri gredo na zihr, ker vedo, kam gredo in kako se to dela. Simpl.

Komentirajte




Komentiranje iz tujine je omogočeno zgolj prijavljenim uporabnikom !