GLASBAtorij

Blog o glasbi in njenih (ob)stranskih pojavih…

Gajo in Rončel

Objavil/a Tomica 10.06.2010 pod drobir misli, glasba, prizorišče

Zdajle sem prav nabrit, ko gledam tole dopoldansko kampanjo Gajotovih privržencev na Twitterju – kot Matjaža Janše ( “A se vam ne zdi, da bi si Ljubljana zaslužila župana, ki ima malce širši okus za glasbo in posluša na primer tudi jazz.” ) ali Žige Turka ( “Nesrečna zadeva v zvezi s klubom Gajo je vendarle tudi ilustracija delovanja pravne države.” ), da ne omenjam vrhunsko patetičnega prispevka v sinočnjih Odmevih, v katerih je Gajo žrtveno jagnje na junijskem oltarju.

Gajo definitivno ni imel dovolj političnega vpliva ali moči, da bi spremenil odločitev sodišča. Tudi v tistem razdobju ne, ko so bili zgoraj navedeni ljudje pomembni politiki in izvrševalci funkcij. Moti pa me, da se taisti ljubitelji jazza niso oglasili, ko so na RTV Slovenija ukinili TV oddajo Braneta Rončela izza odra. Moti me, da danes ne opozarjajo, da so Braneta Rončela včeraj ukinili tudi na Valu 202 nacionalnem radiu – kot zadnji udarec desne garniture Vasle-Možina-Guzej, ki odhaja po pravilih igre in očitno tudi za konec pušča slab vtis, ki ga je konstantno gradila v svoji petletki.

Brane pravi, da je v odhajanju v tujino. Povedal je še, da ponedeljkovo oddajo na radiu še ima, so ga pa vrgli z Vala 202.

Kje ste zdaj, jazzerji? Ali zgolj branite prijatelja, ki vam je v nedeljo prijazno omogočil spremljanje referendumskega poraza? Kje ste, poznavalci? Ali Brane Rončel, ki je svetovni kaliber, promotor in organizator, za vas ni dober? Človek, ki je bil blizu Milesu Davisu in tisočim drugim legendam, za vas verjetno ni pravi. Ker je – očitno – preveč svetovljanski, da bi dojeli dimenzijo njegovega dela in pečat, ki ga je pustil temu kulturnemu miljeju. Ne samo slovenskemu – evropskemu. Brane je takrat, ko se še nismo vsi kurčili na Twitterju, organiziral evropske turneje ameriških jazzerjev. V naš prostor je pripeljal večdimenzionalni kanal glasbe.

Tolaži me, da RTV Slovenija ni Branetov ekskluzivni medijski domicil. Da vrti na MARŠ-u in drugje. In da je logično, da je kot pojem svetovljana ter umetnika, ki sam riše in barva svojo scenografijo, simbol nečesa, kar Betajnova ne more prežvečiti. Niti po desetletjih dela ne. Gajotovo gostinstvo je v primerjavi z Rončelom mala malica…

  • Share/Bookmark
 

Komentarji

18 odgovorov na “Gajo in Rončel”

  1. ana. - 10.06.2010 ob 11:04

    ze pred nekaj casa sem na zid neke FB skupine v prid gajotu dala vprasanje, kako tocno se ta kafic razlikuje od vseh ostalih, ki so bili v isti situaciji (najemnina gor in dol, itd). in zakaj za vse tiste kafice niso naredli take stale.
    ja, se ni odgovora.

  2. dnzvr. - 10.06.2010 ob 11:17

    razlogov za različne odzive na oba “primera” je po mojem kar nekaj, vsi pa izhajajo iz tipičnih slovenskih vrlin: klanovstva, vrtičkarstva, zavisti,…

    nekateri so tile:

    - rončel je mariborčan, gajo pa (samooklicani) “stari ljubljančan”
    - pripadata različnim političnim opcijam
    - rončel je “zaslužkar”, ki dela pretežno v tujini, gajo pa “umetnik”, ki dela v “nacionalnem interesu”

    kar oba povezuje, pa je bolj ali manj sredinski okus, ki je pri rončelu (vsaj v promotorskem smislu) izražen s fusion/latino/pop/r&b preferencami, pri gajotu pa z militantnim hard bop purizmom.

    na nacionalnem radiu bo verjetno prevladala konservativna, “domačijska” struja (hugo šekoranja), za kaj več jazza pa verjetno niti ni povpraševanja.

    čakam, da prileti prvi kamen. ;)

  3. nevenka - 10.06.2010 ob 11:24
    nevenka

    Za Rončela sploh vedela nisem, da mu ukinjajo oddaje, sem mislila, da se sam odloča tako.
    V medijih sploh ni bilo kakšnega posebnega odziva.
    Najbrž zadaj ni izključno ljubezen do jazza ampak v resnici politične zaslombe, tako kot vedno in povsod. Zato pa je naša kultura vedno bolj na psu in imamo vedno več trgovskih centrov. Ena Šiška pa res ne prinese pomladi.

  4. Tomica - 10.06.2010 ob 11:25
    Tomica

    Rončel je Primorec, ne Mariborčan. Dolga leta je Mariborčan po duhu, ni pa avtohtoni (kot tudi Tomica ni, če že take reči razlagam…)

  5. dnzvr. - 10.06.2010 ob 11:27

    uf! my bad… se opravičujem prizadetim, gotovo je kriv moj močvirniški lokalpatriotizem. :)

  6. Rado - 10.06.2010 ob 11:29
    Rado

    “Ali Brane Rončel, ki je svetovni kaliber”

    Sem kar zato, da naš “svetovni kaliber” odide v svet. Ko je pred mnogimi leti Brane zamenjal Aleksandra Skaleta pri urednikovanju jazza, se je začelo bolno favoriziranje latinsko ameriške glasbe, na račun ameriškega jazza. Čustvenega in ognjevitega Aleksandra, je zamenjal monotoni Brane.
    Poznavanje svetovne glasbe je treba znati na primeren način tudi posredovati. Brane je bil daleč od ustreznega “razlagalca glasbe”, zato menim, da se ga je RTV znebila daleč prepozno.

    Vso srečo torej Branetu, čimdlje od nas.

  7. dnzvr. - 10.06.2010 ob 11:40

    bojim se samo, da bodo rončelovi morebitni nasledniki na rtv jazz policaji, ki se jim je čas ustavil leta 1962…

  8. Tomica - 10.06.2010 ob 11:54
    Tomica

    Bolj realna se mi zdi glasbena devalvacija – tako, kot jo je za Radota pomenil odhod Skaleta. History repeats itself, after all…

  9. muzikoblog - 10.06.2010 ob 13:37
    muzikoblog

    Kar se tiče Izza odra – mogoče takrat ni bilo take reakcije, ker je oddaja že dolgo le še životarila. Če odmislimo dogajanja v hiši, se je zdela ukinitev zanič oddaje logična …
    S tem pa ne pravim, da je Gajo vrhunski klub, verjetno bi se prej strinjal s komentarjem Zadnikarja o ozkosti jazza v Gajotu.

  10. chef - 10.06.2010 ob 14:48
    chef

    Jazz v Gajotu je morda res “ozek”, ampak takega smo ga imeli radi – tam sem vedno vedel, kaj me čaka.

    Moti pa me patetika umetnika, ki bi se moral izselit že pred sedmimi leti, a je tam vztrajal, očitno zato, ker ni bil sposoben najti drugega prostora. Bil je vendar najemnik! Mogoče ni lepo od najemodajalca, da ga vrže ven, je pa to verjetno njegova pravica!

  11. JURE - 10.06.2010 ob 16:37

    Pa o kakšnem Jazzu se tu nabija!!??? Zadeva je jasna: lasnik je rekel že pred sedmimi leti “DOST”, umetnika (kafanđiju) ima pa še vedno v lastni bajti!
    Če je tak umetnik s toliko prijatelji, pa mislim da ni noben problemček ruknit 100.000€ na mizo in začet drugje…
    Me zanima kaj bi ti podporniki vse počeli, če bi iz lastnega stanovanja že sedem let izseljevali najemnika?

  12. ana. - 10.06.2010 ob 16:51

    @jure: e, to nekok je blo moje vprasanje.
    zakaj je zadeva o placevanju najemnin takoj drugacna, ko se gre za neko kao “ikono”?!

  13. nevenka - 10.06.2010 ob 16:58
    nevenka

    No ja, Gajo je vztrajal, ker se mu je splačalo. Pač ne moremo videti trpina tudi tam kjer ga ni.

  14. dnzvr. - 10.06.2010 ob 18:57

    mestna občina je najemniku ponudila več nadomestnih lokacij, a se najemnik ni prijavil na noben razpis, ker ni bila nobena lokacija dovolj dobra zanj. hotel je lokacijo na “plaži”, natančneje tisto pod slovensko filharmonijo. ostale podrobnosti tokrat dovolj točno priobčuje požar.

  15. Tibor Jablonsky - 11.06.2010 ob 00:01

    Podpišem. Zakon je za vse enak. Gajo gor ali dol. Jazz klub lahko živi tudi na drugi lokaciji, nč bat… fama je pa itak zmeraj prevelika…

  16. nevenka - 11.06.2010 ob 05:10
    nevenka

    Če bi nekdo tako srčno želel imeti jazz klub, bi ga že davno imel kje drugje, ne pa do zadnje sekunde tam, kjer je bila najemnina 10 EUR na kvadratni meter, tako, da je raje vlekel tožarjenje do konca in izžel donosnot prostora do konca.
    Popolnoma jasno je, da jazz ni ravno prioriteta.

  17. blitz - 11.06.2010 ob 20:36
    blitz

    Načeloma se s primerjavo afer Gajo in Rončel kar strinjam – v obeh primerih pa gre po mojem predvsem za žrtvi premajhnega trga – prej kot za žrtvi politike. Prvi je bil žrtev sanacije RTV, drugi pa žrtev nezmožnosti plačevanja spodobne najemnine – mislim, da pri tem župan nima prav nič, pa čeprav ne dvomim, da bi ga z veseljem ven zabrisal in naselil kakšno banko ali borzno hišo.

    Se mi pa ne zdi nič narobe, da je okoli tega nastal halo – kot je nastal tudi ob ukinitvi Rončela – še jaz se vedel za to, pa sem takrat bival v tujini. Hrup je potreben zato, ker prav taki kljubi, kot so Gajo, pa Cvetličarna in še kakšen, delajo mesto.

    Prav klubi na robu preživetja, ki jih nad vodo držijo skromne finančne injekcije mesta ali države, so centri urbane kulture. Placi, v katerih vidiš ljubezen in če hočete dušo.

    Kino Šiška tega ne more nadomestiti – javni zavod in urbana kultura – gimme a break. Kakšno urbano kulturo pa lahko pričakujete od dobro plačanih javnih uslužbencev, v bajti, ki je že na prvi pogled preobilno opremljena brez vsakega osebnega vložka. Ni logike – pa čeprav sem z Robbenom Fordom prav Šiški doživel enega najboljših lanskih koncertov. Ampak izjeme potrjujejo pravilo.

    Zato je vredno zaganjati halo, pa četudi neuspešno, ob ukinjanju klubov, pa najsi gre za Gajota, Orto ali Cvetličarno. Ker dolgoročno samo klubi na trgu, ki se za svoj ideal in tudi vsakdanji kruh, tudi s pomočjo drobtin z mestne mize, borijo iz dneva v dan, lahko verodostojno predstavljajo urbano kulturo, kar koli to že je. Politično prisesani javni uslužbenci, ki se bodo ob vsaki menjavi mestne oblasti tresli za stolčke, je gotovo ne morejo.

    Ne vem, ali je Gajo politično profiliran ali pa pač išče pomoč, kjerkoli bi jo lahko dobil – zagotovo pa je manj profiliran kot Kardum ali Tomc (predvsem za slednjega je žalostno videti, kako se trudi, da ne bi razjezil gazde Jezde).

    In zagotovo je Gajo v svoj klub vložil več znoja in predvsem osebnega tveganja, kot prej omenjena. Zato je vredno dvigniti glas zanj.

  18. chef - 12.06.2010 ob 15:43
    chef

    Ja, ampak noben način ni, da v sedmih letih najverjetneje ni niti prdnil, da bi si zagotovil drugo lokacijo. Vključno z njegovimi zdajšnjimi podporniki, ki so se praktično ulegli pred buldožer.

    Ne vidim niti razloga, zakaj Gajo za vrhunske koncerte ne bi pobiral vstopnine. 5 ali 10 evrov bi dal z veseljem.

Komentirajte




Komentiranje iz tujine je omogočeno zgolj prijavljenim uporabnikom !